Sieć Saturn, podobnie jak Media Markt, należy do spółki Media Saturn Holding, części handlowego koncernu Metro (ma też sieci Real i Makro). Do kwoty 200 tys. zł, jaką miała zapłacić za domenę Saturn.pl, nie chce się odnosić, ale potwierdza jej zakup i dalsze plany internetowe.
– Chcemy oswoić klientów z naszymi witrynami, zamieszczamy tam gazetki promocyjne. Wciąż pracujemy nad startem sklepów internetowych – mówi Wioletta Batóg, rzecznik Media Saturn Holding. Nie chce przesądzać, który sklep wystartuje w sieci jako pierwszy, ale ma się to stać jeszcze w tym roku.
Na razie klienci mogą przez Internet dokonywać rezerwacji produktów w skle- pie tradycyjnym.
Media Saturn Holding to największy sprzedawca sprzętu elektronicznego w Polsce. Przychody spółki w 2010 r. wyniosły 3,7 mld zł, po spadku o 5,2 proc. w stosunku do roku wcześniejszego. Wyników za 2011 r. spółka jeszcze nie publikowała, ale ze wstępnych danych udostępnionych przez Metro wynika, że w całym regionie obroty wzrosły, choć motorami były Rosja i Turcja.
Elektronika to jedna z kategorii produktów kupowanych w sieci najczęściej. Według danych Euromonitor International w 2011 r. jej udział wynosił 21,8 proc., co oznacza ok. 2,5 mld zł z zastrzeżeniem, że kwota nie obejmuje części transakcji z serwisów aukcyjnych. Z kolei, jak podaje serwis Sklepy24, na koniec 2011 r. sprzęt sprzedawało 848 sklepów internetowych, a kolejne 898 komputery.