Spadki sprzedaży jednych tytułów rekompensowały wzrosty wyników innych i w rezultacie łączna sprzedaż jedenastu największych tytułów wynosiła tylko o 0,5 proc. mniej niż rok wcześniej: ok. 1,2 mln egz. – wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.
Najwyższą sprzedaż miał publikujący przedruki z polskiej prasy „Tygodnik Angora", którego marcowy wynik to 353,9 tys. egz., o 0,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Kolejny był „Gość Niedzielny" z wynikiem 144,4 tys. egz. (wzrost rok do roku o 1,7 proc.), a następny „Newsweek Polska", którego wynik to 132,4 tys. egz. (co oznacza wzrost rok do roku o 15,8 proc.). Jako kolejny w sprzedażowym zestawieniu uplasował się tygodnik „Uważam Rze. Inaczej pisane", który od chwili debiutu w lutym 2011 roku wciąż pozostaje w czołówce tygodników społeczno-politycznych. W marcu sprzedawał średnio 131,3 tys. ezg . każdego wydania (spadek o 6,7 proc.), co uplasowało go przed „Wprostem" z wynikiem 126,8 tys. egz. (wzrost o 12,8 proc.) oraz „Polityką" z wynikiem 121,2 tys. egz. (spadek o 9 proc.).
Kolejne były „Gazeta Polska" z wynikiem 71,9 tys. egz. (wzrost o 2,7 proc.), „Przekrój": 26,5 tys. egz. (spadek o 36,2 proc.), „Tygodnik Powszechny", którego sprzedaż wzrosła o 2,7 proc. do 22,6 tys. egz., „Przegląd" z wynikiem 20,5 tys. egz. (spadek o 5 proc.) oraz „Forum" publikujące przedruki z prasy zagranicznej, które sprzedawało w marcu średnio 14,1 tys. egz. każdego wydania – o 12,9 proc. mniej niż rok wcześniej.
W I kwartale łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników (oprócz „uważam Rze", które w ubiegłym roku zaczęło się ukazywać w lutym) wynosiła 1,03 mln egz., o 2,4 proc. mniej niż przed rokiem. To głównie zasługa wzrostu sprzedaży" Newsweeka Polska" (o 10,4 proc. do 124,2 tys. egz.), „Wprost" - o 6,4 proc. do 124,2 tys. egz. oraz „Tygodnika Powszechnego" - o 1,5 proc. do 22,8 tys. egz.