Reklama
Rozwiń
Reklama

Słabsze zainteresowanie Internetem w wakacje

Wakacje i Euro 212 odciągnęły widzów sprzed witryn największych portali w Polsce. W lipcu spadła także liczba użytkowników największych portali społecznościowych

Publikacja: 31.08.2012 16:47

Słabsze zainteresowanie Internetem w wakacje

Foto: Bloomberg

Niewykluczone, że i portale odczuły „efekt Euro" - w lipcu wyjątkowo dużo czasu Polacy spędzali przed telewizorami śledząc rozgrywki Euro. Pogoda dopisywała, więc część Internautów więcej czasu spędzała tez pewnie poza domem, i jeśli korzystała tam z Internetu, to tylko z mobilnego.

W porównaniu z czerwcem spadła nie tylko liczba użytkowników największych portali ogólnotematycznych, ale też Facebooka (było ich 13,26 mln przy 13,74 mln zł miesiąc wcześniej) oraz NK.pl:  9,74 mln przy 10,31 mln w czerwcu – wynika z najnowszego raportu Megapanel PBI/Gemius.

Największy polski portal horyzontalny – Onet.pl – miał w lipcu 12,28 mln realnych użytkowników (real userów) przy 12,46 mln w czerwcu. WP.pl miała ich 10,91 mln (11,19 mln w czerwcu), Gazeta.pl: 8,10 mln (8,39 mln),  Interia.pl: 6,94 mln (7,44 mln), a o2.pl: 3,89 mln (3,95 mln).

Spadła nawet liczba użytkowników takich modnych w ostatnich miesiącach stron, jak Demotywatory.pl: z 4,3 mln w czerwcu do 3,66 mln w lipcu - oraz Kwejk.pl:  z z 3,95 mln do 3,64 miesiąc później.

Najpopularniejszymi witrynami w Polskim Internecie były w lipcu: Google.pl (16,7 mln użytkowników, choć w czerwcu było ich 16,97 mln) , wspominany już Facebook.com oraz YouTube.com, który miał 12,84 mln real users (przy 13,68 mln miesiąc wcześniej).

Reklama
Reklama

Największymi grupami witryn były Grupa Google: 17,3 mln użytkowników, Grupa Onet.pl: 13,32 mln użytkowników oraz facebook.com.

Niewykluczone, że i portale odczuły „efekt Euro" - w lipcu wyjątkowo dużo czasu Polacy spędzali przed telewizorami śledząc rozgrywki Euro. Pogoda dopisywała, więc część Internautów więcej czasu spędzała tez pewnie poza domem, i jeśli korzystała tam z Internetu, to tylko z mobilnego.

W porównaniu z czerwcem spadła nie tylko liczba użytkowników największych portali ogólnotematycznych, ale też Facebooka (było ich 13,26 mln przy 13,74 mln zł miesiąc wcześniej) oraz NK.pl:  9,74 mln przy 10,31 mln w czerwcu – wynika z najnowszego raportu Megapanel PBI/Gemius.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama