Reklama
Rozwiń

Słabsze zainteresowanie Internetem w wakacje

Wakacje i Euro 212 odciągnęły widzów sprzed witryn największych portali w Polsce. W lipcu spadła także liczba użytkowników największych portali społecznościowych

Publikacja: 31.08.2012 16:47

Słabsze zainteresowanie Internetem w wakacje

Foto: Bloomberg

Niewykluczone, że i portale odczuły „efekt Euro" - w lipcu wyjątkowo dużo czasu Polacy spędzali przed telewizorami śledząc rozgrywki Euro. Pogoda dopisywała, więc część Internautów więcej czasu spędzała tez pewnie poza domem, i jeśli korzystała tam z Internetu, to tylko z mobilnego.

W porównaniu z czerwcem spadła nie tylko liczba użytkowników największych portali ogólnotematycznych, ale też Facebooka (było ich 13,26 mln przy 13,74 mln zł miesiąc wcześniej) oraz NK.pl:  9,74 mln przy 10,31 mln w czerwcu – wynika z najnowszego raportu Megapanel PBI/Gemius.

Największy polski portal horyzontalny – Onet.pl – miał w lipcu 12,28 mln realnych użytkowników (real userów) przy 12,46 mln w czerwcu. WP.pl miała ich 10,91 mln (11,19 mln w czerwcu), Gazeta.pl: 8,10 mln (8,39 mln),  Interia.pl: 6,94 mln (7,44 mln), a o2.pl: 3,89 mln (3,95 mln).

Spadła nawet liczba użytkowników takich modnych w ostatnich miesiącach stron, jak Demotywatory.pl: z 4,3 mln w czerwcu do 3,66 mln w lipcu - oraz Kwejk.pl:  z z 3,95 mln do 3,64 miesiąc później.

Najpopularniejszymi witrynami w Polskim Internecie były w lipcu: Google.pl (16,7 mln użytkowników, choć w czerwcu było ich 16,97 mln) , wspominany już Facebook.com oraz YouTube.com, który miał 12,84 mln real users (przy 13,68 mln miesiąc wcześniej).

Reklama
Reklama

Największymi grupami witryn były Grupa Google: 17,3 mln użytkowników, Grupa Onet.pl: 13,32 mln użytkowników oraz facebook.com.

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama