Niewykluczone, że i portale odczuły „efekt Euro" - w lipcu wyjątkowo dużo czasu Polacy spędzali przed telewizorami śledząc rozgrywki Euro. Pogoda dopisywała, więc część Internautów więcej czasu spędzała tez pewnie poza domem, i jeśli korzystała tam z Internetu, to tylko z mobilnego.
W porównaniu z czerwcem spadła nie tylko liczba użytkowników największych portali ogólnotematycznych, ale też Facebooka (było ich 13,26 mln przy 13,74 mln zł miesiąc wcześniej) oraz NK.pl: 9,74 mln przy 10,31 mln w czerwcu – wynika z najnowszego raportu Megapanel PBI/Gemius.
Największy polski portal horyzontalny – Onet.pl – miał w lipcu 12,28 mln realnych użytkowników (real userów) przy 12,46 mln w czerwcu. WP.pl miała ich 10,91 mln (11,19 mln w czerwcu), Gazeta.pl: 8,10 mln (8,39 mln), Interia.pl: 6,94 mln (7,44 mln), a o2.pl: 3,89 mln (3,95 mln).
Spadła nawet liczba użytkowników takich modnych w ostatnich miesiącach stron, jak Demotywatory.pl: z 4,3 mln w czerwcu do 3,66 mln w lipcu - oraz Kwejk.pl: z z 3,95 mln do 3,64 miesiąc później.
Najpopularniejszymi witrynami w Polskim Internecie były w lipcu: Google.pl (16,7 mln użytkowników, choć w czerwcu było ich 16,97 mln) , wspominany już Facebook.com oraz YouTube.com, który miał 12,84 mln real users (przy 13,68 mln miesiąc wcześniej).