Nexta wyrosła na główne źródło informacji o Białorusi

Tysiące ludzi na ulicach, protesty przeciwko prezydentowi Łukaszence – kto stoi za serwisem, który donosi światu i wspiera ostatnie wydarzenia za naszą wschodnią granicą?

Aktualizacja: 01.09.2020 06:13 Publikacja: 31.08.2020 21:00

Stepan Putila, 22-letni bloger i muzyk, stworzył serwis Nexta, który stał się kluczowym źródłem info

Stepan Putila, 22-letni bloger i muzyk, stworzył serwis Nexta, który stał się kluczowym źródłem informacji na Białorusi

Foto: AFP, Wojtek Radwański

Olga Dryndova, ekspertka Centrum Badań Wschodnioeuropejskich na Uniwersytecie w Bremie, napisała kilka dni temu na Twitterze: „Największe protesty w historii Białorusi zainicjował ktoś o nazwisku Stepan Putila, facet siedzący obecnie w Polsce". Dziś rozpisują się o nim największe redakcje na świecie, a jego kanał informacyjny na popularnym komunikatorze internetowym Telegram należy do najpopularniejszych pod względem liczby oglądających w ogóle tej aplikacji. Jeszcze na początku sierpnia miał 340 tys. Po paru dniach ta liczba skoczyła do 1,2 mln, a ostatnio kanał Nexta_live przebił 2 mln obserwujących. To fenomen, bo grono oglądających serwis Putila na Telegramie sięga jednej piątej całej populacji Białorusi.

Pozostało 81% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie