Gwiazdami, które przyciągnęły do stacji największe budżety reklamowe w I półroczu, byli jurorzy rozrywkowego programu pokazywanego w TVN „X Factor", czyli: Patrycja Kazadi, Tatiana Okupnik, Czesław Mozil i Kuba Wojewódzki – wynika z najnowszego zestawienia domu mediowego Lowe Media (d. PanMedia Western). Lowe Media od kilku sezonów sprawdza, które programy w dużym stopniu bazujące na osobowościach celebrytów odnotowały najwyższe cennikowe wpływy z reklam.
W rankingu podsumowującym I półrocze 2013 r. za gwiazdami „X Factora", które „zarobiły" dla TVN 83,1 mln zł, uplasowały się: prowadząca „Rozmowy w toku" Ewa Drzyzga (68,1 mln zł) oraz Magda Gessler i prowadzone przez nią kontrowersyjne „Kuchenne rewolucje". – Magda Gessler i jej „Kuchenne rewolucje" okazały się najbardziej zyskowne w całym 2012 roku. Teraz słynna restauratorka zajęła trzecie miejsce z kwotą 65,4 mln – podają analitycy Lowe Media.
Zdaniem Michała Bakalarczyka specjalizującego się w planowaniu i kupowaniu reklam telewizyjnych w Lowe Media, lekki spadek Magdy Gessler w rankingu (na koniec I półrocza 2012 miała drugie miejsce) to skutek tego, że w I półroczu sprzedano mniej spotów reklamowych przy jej programie niż rok wcześniej. W tym roku było ich 2,35 tys., rok wcześniej 2,58 tys. – Średni koszt jednego spotu emitowanego przy tym programie był wyższy niż przed rokiem (33,85 tys. zł wobec 31,9 tys. zł w I półroczu 2012 – red.), ale o spadku Magdy Gessler w rankingu przesądziła mniejsza liczba spotów – mówi Bakalarczyk.
Ewa Drzyzga wyprzedziła w najnowszej odsłonie rankingu znaną restauratorkę, bo odnotowała w swoim autorskim programie duży wzrost liczby wyemitowanych reklam (11,2 tys. przy 5,9 tys. rok wcześniej). – Najwidoczniej stacja postanowiła bardziej wykorzystać potencjał reklamowy tego programu – zauważa Bakalarczyk.
W pierwszej dziesiątce uplasowały się także gwiazdy polsatowskiego show „Must be the music – Tylko muzyka", czyli Kora, Elżbieta Zapędowska, Paulina Sykut, Wojciech Łozowski, Maciej Rock i Adam Sztaba. Ta Grupa celebrytów przyniosła Polsatowi 56 mln zł. TVP w czołówce rankingu reprezentowali liczni celebryci trenujący uczestników „The Voice of Poland" oraz prowadzący ten program (Justyna Steczkowska, Patrycja Markowska, Marek Piekarczyk, Tomson i Baron, Marika, Tomasz Kammel, Maciej Musiał, Iga Krefft) czy Robert Janowski prowadzący teleturniej „Jaka to melodia" w TVP1. W samej czołówce zestawienia pojawił się też po raz pierwszy Tadeusz Sznuk i jego pokazywany w TVP2 teleturniej „Jeden z dziesięciu". – Nowością jest też uplasowanie się w pierwszej dziesiątce, i to na wysokim szóstym miejscu, Bronisława Cieślaka. Nadawany przez Polsat kryminalny serial „Malanowski & Partnerzy", w którym występuje, zyskał z reklam według cenników niemal 37 mln zł – podaje Lowe Media.