Gwiazdy TVN najbardziej dochodowe

Pierwsze miejsca w rankingu najbardziej dochodowych celebrytów telewizyjnych w I półroczu zajęli jurorzy X Factor, Ewa Drzyzga i Magda Gessler.

Aktualizacja: 30.07.2013 02:06 Publikacja: 29.07.2013 23:58

Ewa Drzyzga - 68,1 mln zł

Ewa Drzyzga - 68,1 mln zł

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Gwiazdami, które przyciągnęły do stacji największe budżety reklamowe w I półroczu, byli jurorzy rozrywkowego programu pokazywanego w TVN „X Factor", czyli: Patrycja Kazadi, Tatiana Okupnik, Czesław Mozil i Kuba Wojewódzki – wynika z najnowszego zestawienia domu mediowego Lowe Media (d. PanMedia Western). Lowe Media od kilku sezonów sprawdza, które programy w dużym stopniu bazujące na osobowościach celebrytów odnotowały najwyższe cennikowe wpływy z reklam.

W rankingu podsumowującym I półrocze 2013 r. za gwiazdami „X Factora", które „zarobiły" dla TVN 83,1 mln zł, uplasowały się: prowadząca „Rozmowy w toku" Ewa Drzyzga (68,1 mln zł) oraz Magda Gessler i prowadzone przez nią kontrowersyjne „Kuchenne rewolucje". – Magda Gessler i jej „Kuchenne rewolucje" okazały się najbardziej zyskowne w całym 2012 roku. Teraz słynna restauratorka zajęła trzecie miejsce z kwotą 65,4 mln – podają analitycy Lowe Media.

Zdaniem Michała Bakalarczyka specjalizującego się w planowaniu i kupowaniu reklam telewizyjnych w Lowe Media, lekki spadek Magdy Gessler w rankingu (na koniec I półrocza 2012 miała drugie miejsce) to skutek tego, że w I półroczu sprzedano mniej spotów reklamowych przy jej programie niż rok wcześniej. W tym roku było ich 2,35 tys., rok wcześniej 2,58 tys. – Średni koszt jednego spotu emitowanego przy tym programie był wyższy niż przed rokiem (33,85 tys. zł wobec 31,9 tys. zł w I półroczu 2012 – red.), ale o spadku Magdy Gessler w rankingu przesądziła mniejsza liczba spotów – mówi Bakalarczyk.

Ewa Drzyzga wyprzedziła w najnowszej odsłonie rankingu znaną restauratorkę, bo odnotowała w swoim autorskim programie duży wzrost liczby wyemitowanych reklam (11,2 tys. przy 5,9 tys. rok wcześniej). – Najwidoczniej stacja postanowiła bardziej wykorzystać potencjał reklamowy tego programu – zauważa Bakalarczyk.

W pierwszej dziesiątce uplasowały się także gwiazdy polsatowskiego show „Must be the music – Tylko muzyka", czyli Kora, Elżbieta Zapędowska, Paulina Sykut, Wojciech Łozowski, Maciej Rock i Adam Sztaba. Ta Grupa celebrytów przyniosła Polsatowi 56 mln zł. TVP w czołówce rankingu reprezentowali liczni celebryci trenujący uczestników „The Voice of Poland" oraz prowadzący ten program (Justyna Steczkowska, Patrycja Markowska, Marek Piekarczyk, Tomson i Baron, Marika, Tomasz Kammel, Maciej Musiał, Iga Krefft) czy Robert Janowski prowadzący teleturniej „Jaka to melodia" w TVP1. W samej czołówce zestawienia pojawił się też po raz pierwszy Tadeusz Sznuk i jego pokazywany w TVP2 teleturniej „Jeden z dziesięciu". – Nowością jest też uplasowanie się w pierwszej dziesiątce, i to na wysokim szóstym miejscu, Bronisława Cieślaka. Nadawany przez Polsat kryminalny serial „Malanowski & Partnerzy", w którym występuje, zyskał z reklam według cenników niemal 37 mln zł – podaje Lowe Media.

Siódme miejsce w rankingu reklamowych lokomotyw największych stacji telewizyjnych przypadło gwiazdom programu „Top model – zostań modelką" pokazywanego przez TVN, czyli: Joannie Krupie, Katarzynie Sokołowskiej, Marcinowi Tyszce, Dawidowi Wolińskiemu i Michałowi Pirógowi. Dziesiątą lokatę zajął Kuba Wojewódzki solo – dzięki swojemu TVN-owemu autorskiemu talk-show.

Najdroższą średnią cenę miały w I półroczu spoty emitowane przy „X Factorze" – 45,3 tys. zł, „Must be the music" – 37,7 tys. zł oraz przy „Kuchennych rewolucjach" i „Top model": po 33,85 tys. zł. Kolejne były w tym porównaniu programy spoza pierwszej dziesiątki najbardziej dochodowych: polsatowski „Got to Dance – Tylko taniec", program „Na językach" Agnieszki Szulim pokazywany w TVN oraz „Bitwa o dom" (TVN).

Wpływy, jakie analizuje Lowe Media, to wpływy z reklam liczone według cenników. Od tych sum stacje telewizyjne udzielają jednak reklamodawcom zwykle wysokich rabatów. – W przypadku programów emitowanych w największych stacjach ich wysokość można przyjąć na średnim poziomie 50-60 proc. – mówi Michał Bakalarczyk.

Gwiazdy znane Polakom głównie z programów rozrywkowych pojawiły się także w opublikowanym niedawno przez miesięcznik „Forbes" rankingu najcenniejszych polskich gwiazd show-biznesu. Spośród wymienionych wyżej celebrytów w pierwszej dziesiątce magazynu „Forbes" uplasował się Kuba Wojewódzki. Reklamodawcy „wyceniają go" (to znaczy byliby gotowi zapłacić mu za udział w reklamie) 735 tys. zł, co daje mu w zestawieniu szóste miejsce. W pierwszej dwudziestce mieszczą się także wylansowana w Polsce przez program „Top Model" modelka Joanna Krupa (miejsce 15., jej teoretyczna reklamowa gaża sięga według „Forbesa" 571,5 tys. zł) oraz Szymon Majewski ze stawką na poziomie 550 tys. zł (18. miejsce).

Podyskutuj z nami na Facebooku

www.fa­ce­bo­ok.com/eko­no­mia

Czy celebryci faktycznie przyciągają widzów przed telewizory?

Powstanie największa firma na reklamowym rynku

Dwie ogromne grupy komunikacyjne skupiające m.in. największe międzynarodowe sieci agencji reklamowych i domów mediowych – Omnicom i Publicis – połączą siły w wielkiej fuzji, dzięki której powstanie firma, której giełdowa wycena liczona pro forma w ubiegły piątek wynosiła 35,1 mld dol. Jak podał „The Wall Street Journal", amerykański Omnicom i francuski Publicis chcą połączyć siły, by na reklamowym rynku, gdzie istnieją już giganty w rodzaju Google, stanowić dla nich przeciwwagę. Jak podawała branżowa organizacja RECMA w swoim ostatnim zestawieniu, Publicis był w 2011 roku drugą co do wielkości na świecie grupą komunikacyjno-reklamową. Skupiał firmy obsługujące łącznie budżety reklamowe warte 66,2 mld dol. Tuż za nim plasował się wtedy Omnicom z 44,9 mld dol. Z połączenia obu tych struktur powstanie największa na świecie grupa komunikacyjna, która w rankingu obsługiwanych budżetów reklamowych z całą pewnością przegoni dotychczasowego lidera, czyli  grupę WPP (w 2011 roku według zestawienia RECMA obracała budżetami reklamowymi o wartości 90,8 mld dol.).

Sieci domów mediowych i agencji reklamowych wchodzące w skład Omnicom i Publicis działają także na polskim rynku. Do Omnicomu należy m.in. dom mediowy OMD oraz agencje reklamowe BBDO i DDB, a jego firmy obsługują m.in. McDonald's i PepsiCo. Publicis to m.in. obecne na polski rynku domy mediowe Starcom MediaVest i Starlink oraz agencje reklamowe Leo Burnett i Saatchi&Saatchi. Firmy z tej grupy pracują m.in. dla L'Oreal, Procter&Gamble i Renault.

Jak podaje „WSJ, po globalnej fuzji prezesi Publicis Group (John Wren) i Omnicom Group (Maurice Levy) przez 30 miesięcy będą współzarządzać nową strukturą. Potem 71-letni obecnie Levy zostanie honorowym przewodniczącym rady nadzorczej nowej struktury, a 60-letni John Wren ma kontynuować pracę jako prezes reklamowego giganta.

Nowa Grupa będzie się nazywać Grupą Publicis Omnicom. Jej łączne przychody w 2012 roku sięgałyby 23 mld dol. (konkurencyjne WPP miało wtedy 15,95 mld dol. przychodów). Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, połączenie firm ma się zakończyć w czwartym kwartale tego roku lub w pierwszym przyszłego. Kluczowe będą decyzje urzędów antymonopolowych, których decyzji będą podlegać plany obu gigantów.

—ele

Gwiazdami, które przyciągnęły do stacji największe budżety reklamowe w I półroczu, byli jurorzy rozrywkowego programu pokazywanego w TVN „X Factor", czyli: Patrycja Kazadi, Tatiana Okupnik, Czesław Mozil i Kuba Wojewódzki – wynika z najnowszego zestawienia domu mediowego Lowe Media (d. PanMedia Western). Lowe Media od kilku sezonów sprawdza, które programy w dużym stopniu bazujące na osobowościach celebrytów odnotowały najwyższe cennikowe wpływy z reklam.

Pozostało 93% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie