Gdy porównać wyłącznie łączną sprzedaż tych dziewięciu tytułów z segmentu tygodników opinii, które ukazywały się za równo w październiku 2012 jak i w październiku tego roku, okazałoby się, że spadła o 14,4 proc. do 940,8 tys. egz.

Jednak w rzeczywistości w październiku 2013 trafiło do rąk czytelników więcej egzemplarzy tygodników społeczno-politycznych niż przed rokiem. Choć  najnowsze dane nie obejmują „Forum" (zostało dwutygodnikiem) ani „Przekroju" (tymczasem zniknął z rynku, trwają prace nad jego reaktywacją pod rządami nowego właściciela), w tej grupie są tygodniki „W Sieci" oraz „Do Rzeczy", których w październiku 2012 roku jeszcze na rynku nie było.

Najwyższą sprzedaż miał w październiku 2013 roku publikujący przedruki z polskiej prasy „Tygodnik Angora": 325,6 tys. egz. (spadek wyniku sprzed roku o 4,5 proc.) – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem. Kolejny w sprzedażowym zestawieniu był „Gość Niedzielny" z wynikiem 138,1 tys. egz. (symboliczny wzrost o 0,9 proc.), a następne: „Polityka" z wynikiem 128,4 tys. egz.  (wzrost rok do roku o 4,7 proc.), „Newsweek Polska": 127,1 tys. egz. (śladowy spadek, o 0,3 proc.), „Wprost": 125,6 tys. egz. (spadek o 10 proc.). Następne uplasowały się tygodnik „W Sieci": 89,8 tys. egz. oraz „Do Rzeczy": 80,9 tys. egz., „Gazeta Polska": 47,4 tys. egz. (spadek o 26 proc.), „Przegląd": 17,9 tys. egz. (spadek o 10,2 proc.), „Tygodnik Powszechny": 17,6 tys. egz. (spadek o 6,8 proc.) oraz „Uważam Rze": 13 tys. egz. (spadek o 89,9 proc.).