Czteroosobowy nowy zarząd Grupy Wirtualna Polska tworzą Jacek Świderski (prezes), Michał Brański, Krzysztof Sierota , czyli dotychczasowi właściciele Grupy o2 oraz Elżbieta Bujniewicz (odpowiedzialna za finanse). To raczej spodziewane zmiany. Większą niespodzianką było pojawienie się wśród udziałowców Łukasza Wejcherta, który po odejściu z Grupy Onet i ITI realizuje rozmaite projekty poprzez swój wehikuł inwestycyjny Dirlango.

W Grupie Wirtualna Polska ma niewielki pakiet udziałów (jaki, nie podano), zasiada też jednak w jej radzie nadzorczej i nie zamierza być tylko finansowym udziałowcem. Dlaczego zdecydował się zainwestować w projekt, który nie jest start-upem, choć to tego rodzaju przedsięwzięcia najbardziej go interesują? – To nie do końca tak, to właśnie jest trochę start-up, bo będziemy teraz w grupie tworzyli zupełnie nowy ekosystem –mówi. Jak dodaje, projekty, w które zainwestowało Dirlango, będą też teraz łączone z WP. – Dirlango inwestuje w bardzo wyspecjalizowane w inwestowaniu w wąskie obszary fundusze, które z kolei inwestują w rozmaite projekty, np. w Spotify. Jeśli których z takich projektów byłby interesujący dla WP, będzie możliwość łączenia tych przedsięwzięć – mówi.

Grupa Wirtualna Polska, do której należą teraz portale Wp.pl i o2.pl oraz pozostałe witryny wchodzące wcześniej w skład Grup Wp i o2, jest własnością kontrolowanego przez stojący za całą fuzją fundusz inwestycyjny Innova Capital European Media Holdingu oraz - w 32 proc. -  dotychczasowych udziałowców Grupy o2. Mniejszościowy pakiet udziałów w EMH objął fundusz MCI Management. – Z części udziałów w EMH już wyszliśmy, wprowadzając mniejszych udziałowców, część potencjalnie będzie też przeznaczana dla kluczowych pracowników – mówi Krzysztof Krawczyk, zarządzający funduszu Innova Capital, który kupił od Orange Polska Wirtualną Polskę za 375 mln zł. Wśród tych mniejszych udziałowców jest właśnie m.in. Łukasz Wejchert. W przyszłości Innova będzie chciała wycofać się z WP poprzez wprowadzenie swoich udziałów na giełdę. – To będzie preferowana ścieżka wyjścia Innovy , ale to nie jest perspektywa wcześniejsza niż za trzy lata – mówił Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska.

Nowa grupa ma plany rozwijania się w obszarze reklamy internetowej, e-commerce'u (tu niewykluczone są przejęcia), internetowego wideo oraz tzw. treści premium. – Przez co rozumiemy nie treści płatne dla internautów, bo takich nie planujemy, ale lepszej jakości samodzielnie tworzonych informacji – zapowiada Michał Brański z zarządu Grupy Wp.pl.

W listopadzie 2013 r. Grupa Wirtualna Polska miała według badań Megapanel PBI/Gemius prawie 64 proc. zasięgu wśród polskich internautów oraz 13,5 mln użytkowników (tzw. real users) i była szóstą pod względem liczby użytkowników grupą witryn w Polsce (po Grupie Google, Grupie Allegro, Facebooku, Grupie Onet-RAS oraz YouTube).