Większe wyświetlacze smartfonów, lepsza jakość wideo i bycie w zasięgu sieci 4G – to trzy główne czynniki, które, zdaniem użytkowników, mogą sprawić, że częściej będą oglądać treści wideo w telefonach komórkowych, podaje firma analityczna Strategy Analytics w raporcie przytaczanym przez Cellular-news.com.

Zgodnie z badaniem przeprowadzonym w USA, Chinach, we Francji, w Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii 42 proc. posiadaczy telefonów mobilnych oglądałoby wideo w aparacie częściej, gdyby miał on większy ekran. 35 proc. wskazało, że ważna jest jakość transmisji, a 29 proc. – korzystanie z sieci 4G. Użytkownicy oglądają wideo w telefonie, ale raczej sporadycznie. 72 proc. deklaruje, że korzysta z takiej możliwości, ale już tylko 44 proc. robi to przynajmniej raz w tygodniu, a tylko 15 proc. codziennie.

Wśród osób, które oglądają wideo w telefonach, 40 proc. poświęca na to mniej niż pół godziny w tygodniu, 22 proc. 30–60 minut, a 21 proc. jedną–dwie godziny. Co najmniej trzy godziny spędza w ten sposób 14 proc. ankietowanych. Średnio tylko 24 proc. respondentów obejrzałoby wideo za pośrednictwem streamingu w sieci komórkowej (we Francji – 33 proc., w USA – 30 proc.), a 68 proc. użyłoby do tego celu WiFi.

Według Strategy Analytics zarówno aktywni, jak i potencjalni użytkownicy mobilnego wideo wskazali, że do tego celu wybraliby serwis YouTube. Na drugim miejscu znalazł się Google (49 proc. wskazań), a potem producent telefonu (27 proc.), Apple (26 proc.), Amazon i operator mobilny (obaj po 22 proc.).