Reklama
Rozwiń
Reklama

Kary dla Orange i Radia Maryja

Sportowy kanał dostał od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji 50 tys. zł kary za pokazanie reklamy piwa, a Radio Maryja – 30 tys,. zł, za ukryte działania promocyjne

Publikacja: 29.04.2014 13:17

Kary dla Orange i Radia Maryja

Foto: Fotorzepa, Jakub Kamiński

Kanał Orange Sport zdaniem KRRiT naruszył ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi pokazując 26 października tuż przed godziną 20:00.

- Telewizja Orange Sport jest programem wyspecjalizowanym w tematyce sportowej, która w odczuciu społecznym kojarzona jest z propagowaniem zdrowego trybu życia. Emitowanie reklamy piwa w czasie ustanowionym przez ustawodawcę jako chroniony, w telewizji o takim profilu jest szczególnie naganne – podała KRRiT, zaznaczając, że  nie wymierzyła maksymalnej kary, bo nadawcy dotychczas nie zdarzały się takie naruszenia.

Orange Sport złożyło też wyjaśnienia i wprowadziło nowe procedury, które mają wykluczyć w przyszłości podobne sytuacje.

Radio Maryja dostało niższą karę za inne działania. Chodziło o audycje nadawane 20 września 2013 roku w godzinach 7:00-9:00 i 20:00-22:00.

- Analiza wykazała, że wyemitowane dwukrotnie w tych godzinach wystąpienie o. Tadeusza Rydzyka zawierało sformułowania o zabarwieniu promocyjnym, których celem było osiągnięcie przez nadawcę skutku reklamowego. Taki przekaz, niewyodrębniony wyraźnie w programie i nieoznaczony w sposób niebudzący wątpliwości, iż jest reklamą i nie pochodzi od nadawcy, może wprowadzać odbiorców w błąd, co do swojego charakteru. Szczególnie rażące jest naruszenie tej ostatniej przesłanki przez nadawcę, który posiada status nadawcy społecznego i zgodnie z art. 4 pkt 10 nie nadaje przekazów handlowych – podała KRRiT.

Reklama
Reklama

Radio Maryja naruszyło przepisy ustawy o radiofonii i telewizji w zakresie emisji  ukrytego przekazu handlowego. - Nadawca nie zaniechał tego typu przekazów, a jego działanie w tym zakresie nabiera charakteru powtarzalnego – zauważyła KRRiT.

Kanał Orange Sport zdaniem KRRiT naruszył ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi pokazując 26 października tuż przed godziną 20:00.

- Telewizja Orange Sport jest programem wyspecjalizowanym w tematyce sportowej, która w odczuciu społecznym kojarzona jest z propagowaniem zdrowego trybu życia. Emitowanie reklamy piwa w czasie ustanowionym przez ustawodawcę jako chroniony, w telewizji o takim profilu jest szczególnie naganne – podała KRRiT, zaznaczając, że  nie wymierzyła maksymalnej kary, bo nadawcy dotychczas nie zdarzały się takie naruszenia.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama