Wpływy z promocji w internecie w I kw. wynosiły 573,9 mln zł. Jednak według organizacji IAB Polska, która wspólnie z PwC co kwartał podlicza rynek reklamy w sieci, 7 proc. jej wzrostu (przy 10-proc. dynamice w całym ubiegłym roku) to nie powód do zmartwień, bo w tradycyjnie słabszym w reklamie I kwartale ubiegłego roku rynek wzrósł niewiele szybciej – o 9 proc.
– Jeżeli PKB będzie się dalej umacniać i sytuacja polityczno-gospodarcza w Polsce i regionie będzie sprzyjająca, rok 2014 powinien przełożyć się na kolejny dwucyfrowy wzrost wartości, która może przekroczyć 2,7 mld zł – komentuje Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska.
To oznaczałoby wzrost rynku reklamy internetowej w Polsce nawet o ponad 11 proc., bo w 2013 r. IAB Polska i PwC szacowały go na 2,43 mld zł.
Najwięcej, 42 proc. wszystkich wpływów przyniosła branży w I kw. reklama graficzna. Wyszukiwarki i ogłoszenia internetowe zachowały udział w rynku sprzed roku (odpowiednio 37 proc. i 16 proc.), o 1 pkt proc. spadł za to udział w reklamowym torcie reklam wysyłanych e-mailowo (do 5 proc.).
– Wart odnotowania jest dalszy dynamiczny wzrost wydatków na reklamę mobilną, która ponownie osiągnęła trzycyfrowy wzrost względem roku wcześniejszego – podaje IAB Polska w komentarzu do reklamowego raportu AdEx.