Reklama
Rozwiń
Reklama

Reklama w sieci na drodze do 2,7 mld zł

W I kwartale wydatki?na reklamę w sieci wzrosły zaledwie o 7 proc. Całorocznie rynek ma jednak szansę nawet na ponad 11-proc. wzrost, do 2,7 mld zł. Branża czeka na wybór nowej firmy badającej ruch w sieci.

Publikacja: 02.07.2014 04:05

Reklama w sieci na drodze do 2,7 mld zł

Foto: Bloomberg

Wpływy z promocji w internecie w I kw. wynosiły 573,9 mln zł. Jednak według organizacji IAB Polska, która wspólnie z PwC co kwartał podlicza rynek reklamy w sieci, 7 proc. jej wzrostu (przy 10-proc. dynamice w całym ubiegłym roku) to nie powód do zmartwień, bo w tradycyjnie słabszym w reklamie I kwartale ubiegłego roku rynek wzrósł niewiele szybciej – o 9 proc.

– Jeżeli PKB będzie się dalej umacniać i sytuacja polityczno-gospodarcza w Polsce i regionie będzie sprzyjająca, rok 2014 powinien przełożyć się na kolejny dwucyfrowy wzrost wartości, która może przekroczyć 2,7 mld zł – komentuje Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska.

To oznaczałoby wzrost rynku reklamy internetowej w Polsce nawet o ponad 11 proc., bo w 2013 r. IAB Polska i PwC szacowały go na 2,43 mld zł.

Najwięcej, 42 proc. wszystkich wpływów przyniosła branży w I kw. reklama graficzna. Wyszukiwarki i ogłoszenia internetowe zachowały udział w rynku sprzed roku (odpowiednio 37 proc. i 16 proc.), o 1 pkt proc. spadł za to udział w reklamowym torcie reklam wysyłanych e-mailowo (do 5 proc.).

– Wart odnotowania jest dalszy dynamiczny wzrost wydatków na reklamę mobilną, która ponownie osiągnęła trzycyfrowy wzrost względem roku wcześniejszego – podaje IAB Polska w komentarzu do reklamowego raportu AdEx.

Reklama
Reklama

W branży nadchodzi czas sporych, zapowiadanych już od dawna zmian. Wczoraj należąca m.in. do Grupy Onet, Interii, Agory i Grupy WP spółka Polskie Badania Internetu, zlecająca badania ruchu w polskiej sieci (Megapanel, wykonywany obecnie przez Gemiusa), podała, że do konkursu na nowego wykonawcę badań zgłosiło się pięć firm. Są to: comScore, Gemius, GfK Polonia, MillwardBrown Nielsen. PBI zdecydowała o przeprowadzeniu konkursu już ponad rok temu. Wstępne zainteresowanie udziałem w nim zgłosiło wtedy siedem firm.

Kiedy PBI w końcu wybierze nowego wykonawcę Megapanelu? – W sierpniu opublikujemy tzw. krótką listę firm, z którymi przejdziemy do negocjacji warunków współpracy – mówi „Rz" Andrzej Garapich, prezes PBI. Rozstrzygnięcie konkursu najwcześniej we wrześniu.

Media
PTWP obejmuje większościowy pakiet akcji Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
101. ceremonia wręczenia Oscarów odbędzie się na YouTubie
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama