Netflix we Francji bez zachwytów

Serwis działa na nowym europejskim rynku od tego tygodnia. Ale przy dobrze przygotowanej do jego startu konkurencji wypada blado ?– komentują media.

Publikacja: 18.09.2014 08:13

Netflix we Francji bez zachwytów

Foto: Bloomberg

Dobitnie podkreśla to fakt, że francuski Netflix... nie oferuje nawet swojego flagowego produktu, jakim jest serial political fiction „House of cards". A to dlatego, że już dawno sprzedał prawa do jego pokazywania na tym rynku Canal+.

Uprzedzając oczekiwany od dawna ruch Netfliksa, Canal+ uruchomił też na francuskim rynku swój własny internetowy serwis wideo CanalPlay, a tradycyjni operatorzy (jak kablówka Numericable) zapobiegawczo zaczęli oferować klientom w ramach powykupywanych pakietów usług darmowy dostęp do biblioteki seriali (mocnej strony oferty Netliksa w USA).

Netflix nie jest jak na francuską kieszeń drogi: najtańsza jego wersja kosztuje miesięcznie 7,99 euro, a najdroższa, umożliwiająca równoległe streamingowanie kilku materiałów oraz oglądanie materiałów w rozdzielczości 4K – prawie 12 euro.

Problemem Netfliksa we Francji jest też to, że nie wprowadzili go do swoich dekoderów najwięksi operatorzy telekomunikacyjni dostarczający do domu internet. Tylko Bouygues Telecom ma to zrobić. Tymczasem Francuzi z zasady oglądają materiały wideo (także te dostarczane im przez internet ) z poziomu dekodera.

Jak prognozowali analitycy CitiResearch w chwili, gdy Netflix ogłosił swoje plany „europejskiej ekspansji", w 2015 r. na francuskim rynku serwis powinien mieć 900 tys. subskrybentów, a w 2020 roku: 4,5 mln.

W II kwartale globalna liczba jego klientów przekroczyła 50 mln (płacący to 48 mln), z czego 36 mln pochodziło z USA. Globalne przychody Netfliksa dobiły do wspomnianych 1,146 mld dol. i były aż o 37 proc. wyższe niż przed rokiem. Jego wynik operacyjny wyniósł 130 mln dol., a zysk netto 71 mln dol.

W trzecim kwartale koncern spodziewa się 1,22 mld dol. przychodów, 53,7 mln klientów (z czego ponad 50 mln ma płacić), wyniku operacyjnego na poziomie 103 mln dol. i 55 mln dol. zysku netto. Netflix prognozuje też stratę na poziomie operacyjnym z działalności międzynarodowej, właśnie w związku z planowaną ekspansją na nowe rynki europejskie.

Wcześniej podawał, że w II połowie tego roku ruszy ze swoimi usługami nie tylko we Francji, ale także w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Belgii i Luksemburgu. Według oficjalnych zapowiedzi koncernu startu na polskim rynku nie ma w planach na ten rok, choć na rynku pojawiały się takie pogłoski.

Rynek, na którym działa Netflix, PwC globalnie szacuje w tym roku na ponad 8 mld dol. Prognoza mówi o wzroście do prawie 23 mld dol. w 2018 r.

Dobitnie podkreśla to fakt, że francuski Netflix... nie oferuje nawet swojego flagowego produktu, jakim jest serial political fiction „House of cards". A to dlatego, że już dawno sprzedał prawa do jego pokazywania na tym rynku Canal+.

Uprzedzając oczekiwany od dawna ruch Netfliksa, Canal+ uruchomił też na francuskim rynku swój własny internetowy serwis wideo CanalPlay, a tradycyjni operatorzy (jak kablówka Numericable) zapobiegawczo zaczęli oferować klientom w ramach powykupywanych pakietów usług darmowy dostęp do biblioteki seriali (mocnej strony oferty Netliksa w USA).

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie