iAlbatros podbija Francję. Ruszy do Brazylii

Francuski koncern energetyczny GDF Suez ?chce kupić system informatyczny do obsługi podróży służbowych stworzony nad Wisłą.

Publikacja: 23.09.2014 10:01

Warszawska spółka iAlbatros, będąca częścią giełdowej grupy SMT, coraz skuteczniej walczy o klientów zagranicznych. Sprzedaje im autorskie rozwiązanie wspomagające obsługę podróży służbowych (rezerwacji hotelowych). Głównym rynkiem działalności iAlbatrosa jest Francja.

To największy rynek business travel w Europie. Jego wartość szacowana jest na 4 mld euro rocznie. iAlbatros zaliczany jest do ścisłej czołówki tego rynku nad Loarą.

W lipcu podmiot podpisał czteroletnią umowę z l'Agence de mutualisation des universités et établissements (AMUE – odpowiada za zakupy usług zewnętrznych dla francuskich wyższych uczelni, w tym m.in. Sorbony) na obsługę rezerwacji hotelowych dla 85 francuskich uniwersytetów. Wartość kontraktu to 136 mln euro (ok. 570 mln zł).

A w poniedziałek iAlbatros pochwalił się, że jego technologia (jako jedyna) została wybrana przez GDF Suez do pilotażowej obsługi programu podróży służbowych. Pomyślne przejście testów otworzy drzwi do parafowania czteroletniej umowy o szacunkowej wartości aż 108 mln euro (ok. 453 mln zł).

– Wybór firmy, z której rozwiązania do obsługi podróży służbowych korzystało będzie 200 tys. pracowników GDF Suez z 70 krajów, odbył się przez przetarg. Spotkali się w nim wszyscy liczący się światowi producenci z segmentu business travel – mówi Konrad Pankiewicz, prezes SMT.

Zwraca uwagę, że GDF Suez jest drugim co do wielkości wytwórcą energii elektrycznej oraz największą grupą przesyłającą i dystrybuującą gaz ziemny w Europie. Francuski koncern wytwarza dwa razy więcej energii niż cały polski sektor energetyczny. W Polsce jest m.in. właścicielem elektrowni w Połańcu oraz trzech farm wiatrowych.

Przyznaje, że obsługa projektu będzie wymagała sporego wysiłku logistyczno-technologicznego. – W związku z tym planujemy w najbliższych tygodniach otworzyć filię w Brazylii – podaje przykład Pankiewicz.

Twierdzi, że iAlbatros zabiega o kolejne, bardzo duże umowy we Francji. Firma coraz lepiej radzi sobie też na rynku włoskim, na którym jest obecna od kilku kwartałów. – Mam nadzieję, że do końca roku będziemy mogli pochwalić się kilkoma nowymi klientami z tego obszaru – oznajmia prezes.

Zapowiada, że stopniowo iAlbatros będzie też oferowany na kolejnych rynkach. – To produkt, który może być sprzedawany globalnie i będzie motorem napędowym całej naszej grupy – uważa. Twierdzi, że w pierwszej kolejności spółka zależna będzie szukała klientów w Hiszpanii i Szwajcarii. – Pojawimy się też na rynkach, gdzie zabiorą nas klienci, jak we wspomnianej Brazylii. Będziemy na nich szukać kolejnych kontrahentów, żeby lepiej wykorzystać posiadane zasoby – tłumaczy prezes.

iAlbatros, mimo krótkiej historii, jest rentowny i bardzo szybko zwiększa sprzedaż. Spółka już w 2013 r. miała ok. 50 mln zł przychodów. Plany na ten rok zakładają znacząco ich wzrost. Stworzenie systemu (prace ruszyły w 2011 r.) pochłonęło ok. 5 mln zł. Firma cały czas pracuje jednak nad jego rozwojem. Jeszcze w tym roku planuje wzbogacić go o moduł pozwalający na odzyskiwanie VAT od pobytów hotelowych. To bardzo istotna funkcjonalność z punktu widzenia klientów biznesowych, którzy dokonują setek i tysięcy rezerwacji. Obecnie w bazie iAlbatrosa jest ok. 200 tys. obiektów noclegowych z całego świata.

iAlbatros nie jest jedynym produktem eksportowym grupy SMT, która od lat świadczy również usługi programistyczne dla zachodnich klientów. W ofercie ma też m.in. system Satis (do monitoringu i zarządzania flotami samochodowymi), który kupił m.in. Saudi Aramco, największy koncern naftowy w Arabii Saudyjskiej.

Warszawska spółka iAlbatros, będąca częścią giełdowej grupy SMT, coraz skuteczniej walczy o klientów zagranicznych. Sprzedaje im autorskie rozwiązanie wspomagające obsługę podróży służbowych (rezerwacji hotelowych). Głównym rynkiem działalności iAlbatrosa jest Francja.

To największy rynek business travel w Europie. Jego wartość szacowana jest na 4 mld euro rocznie. iAlbatros zaliczany jest do ścisłej czołówki tego rynku nad Loarą.

Pozostało 88% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie