Warszawska spółka iAlbatros, będąca częścią giełdowej grupy SMT, coraz skuteczniej walczy o klientów zagranicznych. Sprzedaje im autorskie rozwiązanie wspomagające obsługę podróży służbowych (rezerwacji hotelowych). Głównym rynkiem działalności iAlbatrosa jest Francja.
To największy rynek business travel w Europie. Jego wartość szacowana jest na 4 mld euro rocznie. iAlbatros zaliczany jest do ścisłej czołówki tego rynku nad Loarą.
W lipcu podmiot podpisał czteroletnią umowę z l'Agence de mutualisation des universités et établissements (AMUE – odpowiada za zakupy usług zewnętrznych dla francuskich wyższych uczelni, w tym m.in. Sorbony) na obsługę rezerwacji hotelowych dla 85 francuskich uniwersytetów. Wartość kontraktu to 136 mln euro (ok. 570 mln zł).
A w poniedziałek iAlbatros pochwalił się, że jego technologia (jako jedyna) została wybrana przez GDF Suez do pilotażowej obsługi programu podróży służbowych. Pomyślne przejście testów otworzy drzwi do parafowania czteroletniej umowy o szacunkowej wartości aż 108 mln euro (ok. 453 mln zł).
– Wybór firmy, z której rozwiązania do obsługi podróży służbowych korzystało będzie 200 tys. pracowników GDF Suez z 70 krajów, odbył się przez przetarg. Spotkali się w nim wszyscy liczący się światowi producenci z segmentu business travel – mówi Konrad Pankiewicz, prezes SMT.