Najnowsze prognozy przychodów z usług telewizyjnych udostępnianych widzom za pośrednictwem szerokopasmowego internetu głoszą, że w 2020 r. sięgną one 42,34 mld dol. A jeszcze w tym roku będą warte 19,03 mld dol.
Firma Digital TV Research podlicza zarówno subskrypcje za dostęp do streamingowanych w sieci kanałów telewizyjnych, jak i opłaty za dostęp do bibliotek filmowych i programowych.
Najpopularniejsze subskrypcje online
Największymi rynkami takich usług będą za sześć lat wciąż Stany Zjednoczone (z wpływami z takich usług na poziomie 15,5 mld dol. będą odpowiadać za 37 proc. całego globalnego rynku podobnych usług). Kolejne są Chiny oraz Japonia.
Gros rynku stanowić będą reklamowe wpływy z serwisów OTT (over-the-top), czyli takich jak Netflix, Hulu czy rodzime Ipla albo TVN Player. W tym roku dobiją do 8,3 mld dol., a w 2020 r. osiągną 18,1 mld dol.
Drugi strumień przychodów będzie płynął do operatorów z opłat subskrypcyjnych od widzów. W 2020 r. wyniosą 16,77 mld dol., ponaddwukrotnie więcej niż w tym.