TV Puls inwestuje w ramówkę

Rosną wydatki na nowe programy w TV Puls, właściciel nie wyklucza wejścia na giełdę.

Publikacja: 19.02.2015 17:26

Wiosną ruszy w niej pierwszy zamówiony przez Puls komediowy serial „Przypadki Cezarego P." w reżyser

Wiosną ruszy w niej pierwszy zamówiony przez Puls komediowy serial „Przypadki Cezarego P." w reżyserii Macieja Ślesickiego, którego gwiazdą ma być Cezary Pazura.

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska MS Magda Starowieyska

W nowym wiosennym sezonie coraz więcej na ramówki wykładają nie tylko najwięksi telewizyjni gracze, jak TVN czy Polsat, który właśnie oficjalnie podał, że oprócz rozlicznych rozrywkowych hitów sprawdzonych w kolejnych sezonach („Taniec z gwiazdami", „Twoja twarz brzmi znajomo", „Piekielna Kuchnia", „Top Chef", „Tylko muzyka") w nowym postawi na jeszcze jeden program z udziałem gwiazd: „Cebrity Splash" i paradokumentalny serial „Słoiki" o osobach przyjeżdżających z prowincji do Warszawy.

Możliwy nowy kanał naziemny

Także Telewizja Puls, której udziały w widowni rosną, wraz ze wzrostem przychodów coraz więcej przeznacza programy, w tym na własne produkcje. Przychody nadającej Puls i Puls2 spółki rosną, w tym roku mają przekroczyć 200 mln zł. Wiosną ruszy w niej pierwszy zamówiony przez Puls komediowy serial „Przypadki Cezarego P." w reżyserii Macieja Ślesickiego, którego gwiazdą ma być Cezary Pazura. - Planujemy też w nowej ramówce nowe daily show, to format, którego w polskiej telewizji jeszcze nie ma – mówi Dariusz Dąbski, prezes i właściciel TV Puls. Jak dodał, nakłady TV Puls na programy w tym roku będą ponad dwukrotnie wyższe niż w ubiegłym roku, kiedy wynosiły ok. 50 mln zł. Jesienią Puls planuje kolejny serial. Już w najbliższy poniedziałek w ofercie Inei i Vectry ruszy też Puls2 w wersji HD.

W ubiegłym roku TV Puls nie udało się zrealizować założeń związanych z udziałami w rynku oglądalności. - W połowie 2014 r. nie udało nam się sfinalizować wszystkich planowanych transakcji programowych, dlatego na koniec roku uzyskaliśmy udział w rynku niższy niż zapowiadane 7 proc. Osiągnięcie tych celów z pewnością będzie możliwe w 2015 r. – uważa Dąbski.

Niewykluczone, że do portfolio kanałów spółki dołączy natomiast kolejna stacja naziemna - Gdy zapoznamy się z warunkami konkurs , przeanalizujemy je i być może będziemy rozważać tam uruchomienie nowego kanału, ale tylko wtedy, gdyby mogło to oznaczać dla nas synergię i być dopełnieniem naszej oferty – mówi Dąbski.

Wraca pomysł debiutu na GPW

TV Puls reklamowo obsługiwany przez biuro reklamy TVN przygląda się teraz, kto kupi tę firmę. -Sprzedaż TVN może zmienić bardzo wiele: inną będziemy mieć sytuację, gdy kupi go nadawca telewizji naziemnej, inną, gdy właściciel kanałów tematycznych, a jeszcze inną gdy będzie to znaczący wydawca prasy. TVN jest również największym w tej chwili na rynku telewizyjnym brokerem reklamowym – zauważa Dąbski.

Analitycy spekulowali, że firmy, które przy okazji TVN zaczęły się przyglądać polskiemu rynkowi telewizyjnemu, mogą zapukać także do drzwi mniejszych graczy, w tym TV Puls. - Nie słabnie wstępne zainteresowanie wielu podmiotów TV Puls, ale dziś mamy większe możliwości rozwoju, mocny zespół i gdyby zaszła potrzeba przejęć lub np. uruchomienia nowego portalu czy też innych dodatkowych działalności realne jest rozważenie debiutu giełdowego, być może jeszcze w tym roku. Najpierw jednak zobaczmy, kto będzie nowym właściciel TVN - mówi Dąbski. Puls rozważał już debiut giełdowy w poprzednich latach.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem