Reklama
Rozwiń
Reklama

Prezes T-Mobile Polska: aukcja LTE to porażka

W opinii opublikowanej na stronach internetowych operatora Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska, opowiada się za pierwszym lub trzecim wariantem zmian w rozporządzeniu dotyczącym aukcji na częstotliwości z pasma 800/2600 MHz zaproponowanym MAiC przez branżę.

Publikacja: 25.09.2015 18:13

Prezes T-Mobile Polska: aukcja LTE to porażka

Foto: Bloomberg

- Dzisiaj można już powiedzieć, że aukcja na częstotliwości z pasma 800/2600 MHz okazała się porażką. Każdy dzień kontynuacji trwającej już od ośmiu miesięcy licytacji oddala nas od celu, jakim jest skuteczne i efektywne rozdysponowanie częstotliwości. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest błędne domniemanie, że wszyscy uczestnicy aukcji będą dążyli do jej racjonalnego zakończenia – zaczyna swoją opinię Adam Sawicki.

Jak kontynuuje, rozwiązanie, które samodzielnie wypracował MAiC, „nie przyniesie nikomu korzyści, ponieważ jego implikacje prawne sparaliżują rozwój rynku telekomunikacyjnego w niekończących się sporach sądowych na wiele lat." - Dla T-Mobile Polska najważniejsze jest sprawne rozdysponowanie częstotliwości bez naruszania praw żadnego z uczestników aukcji, ponieważ tylko takie rozwiązanie zapewni stabilny rozwój całej branży w nadchodzących latach i pozwoli na szybką realizację inwestycji w infrastrukturę telekomunikacyjną, które są niezbędne dla budowy konkurencyjności polskiej gospodarki w cyfrowym świecie przekonuje i opowiada się albo za anulowaniem aukcji i rozpoczęciem całego procesu od początku albo za wprowadzeniem do mechanizmu aukcyjnego zasady przepadalności depozytów. Wariant nr 2 zaproponowany przez branżę (podzielenie bloków pomiędzy wszystkich uczestników aukcji i dogrywkę na pozostałe) uznaje za wątpliwy prawnie. - Mamy nadzieję, że Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji weźmie pod uwagę głos rozsądku płynący z branży i nie będzie wprowadzało rozwiązania, które może zdestabilizować sytuację na rynku telekomunikacyjnym – puentuje.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama