Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów

Aby w tym roku frekwencja w  kinach nie spadła, IV kwartał musi wypaść dużo lepiej niż rok temu. Na rezultatach może zaważyć kilka głośnych filmów.

Publikacja: 19.11.2024 05:37

Widzów do kin może przyciągnąć np. „Gladiator II” w reżyserii Ridleya Scotta

Widzów do kin może przyciągnąć np. „Gladiator II” w reżyserii Ridleya Scotta

Foto: mat. pras.

Szósta część polskiej komedii romantycznej „Listy do M.”, „Gladiator II”, musical z Arianą Grande „Wicked” oraz przedpremierowe pokazy drugiej części tegorocznej serii „Akademia Pana Kleksa” mogą zaważyć na rezultatach kin w ostatnim kwartale. Wymienione tytuły mogą przyciągnąć – zdaniem przedstawicieli sieci multipleksów – ponad 1 mln widzów.

Tomasz Jagiełło, członek zarządu Agory i prezes sieci kin Helios, jest zdania, że na „Listy do M. 6” może pójść w sumie ponad 2 mln osób. – Film ten zgromadził na otwarciu ponad pół miliona widzów – wskazuje Jagiełło. Zarząd Agory ma nadzieję, że ostatecznie IV kwartał będzie lepszy niż rok wcześniej – wynika z komentarzy menedżmentu przy okazji omawiania rezultatów grupy za III kwartał.

Dane Agory potwierdziły nasze doniesienia, że był to okres słabszy dla kin niż w 2023 r. Przez trzy miesiące zakończone 30 września sprzedano 11,6 mln biletów, podczas gdy rok wcześniej 15,5 mln – mówią szacunki podane przy publikacji sprawozdania kwartalnego. Z kolei po trzech kwartałach frekwencja w polskich kinach wynosiła 35,7 mln osób i była o około 3,3 proc. niższa niż przed rokiem.

Bartosz Hojka, prezes Agory, przyznał, że rezultaty kin w III kwartale były rozczarowaniem, ale nadal jest szansa aby cały rok był podobny do poprzedniego. Jak pisaliśmy, na frekwencji odbić miała się wrześniowa powódź na południu kraju, ale też słaby repertuar, jeszcze pod wpływem strajków w Hollywood. A w III kwartale 2023 r. rezultaty kin podbiły dwa filmy: „Barbie” i „Oppenheimer”.

Aby w  całym 2024 r. osiągnąć rezultat z 2023 r. (50,4 mln) w IV kwartale kina w  kraju muszą przyciągnąć w sumie 14,7 mln widzów. W porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. byłby to wzrost o ponad 8 proc. rok do roku – wynika z naszych obliczeń. Poza wymienionymi już tytułami, w trwającym kwartale dobrze radzić może sobie kino dziecięce. „Paddingonta w Peru” obejrzało – wraz z pokazami przedpremierowymi – prawie 300 tys. widzów – podał dystrybutor tej produkcji Kino Świat. Na regularne seanse w weekend otwarcia poszło prawie 160 tys. widzów.

Kina to jeden z najważniejszych segmentów działalności grupy Agora, obok radia i reklamy zewnętrznej.

W III kwartale grupa uzyskała łącznie 334,5 mln zł przychodów, o 4,9 proc. mniej niż przed rokiem. Mocno – o ponad 23 proc. – obniżyła się EBITDA Agory, a wynik operacyjny spadł poniżej zera.

Dominik Niszcz, analityk Domu Maklerskiego Trigon, ocenia dane Agory jako dość słabe. Strata netto grupy (ponad 11 mln zł) była głębsza niż zakładał. – Spadek EBITDA w większości wynikał z wyjątkowo wysokiej bazy w kinach w zeszłym roku, ale słabo wypadł też outdoor, gdzie kampanie skupiły się na II kwartale – komentuje Niszcz. – Zwracamy uwagę, że III kwartał jest najsłabszym sezonowo okresem, a kumulacja zysków powinna nastąpić w kolejnym kwartale.

Szósta część polskiej komedii romantycznej „Listy do M.”, „Gladiator II”, musical z Arianą Grande „Wicked” oraz przedpremierowe pokazy drugiej części tegorocznej serii „Akademia Pana Kleksa” mogą zaważyć na rezultatach kin w ostatnim kwartale. Wymienione tytuły mogą przyciągnąć – zdaniem przedstawicieli sieci multipleksów – ponad 1 mln widzów.

Tomasz Jagiełło, członek zarządu Agory i prezes sieci kin Helios, jest zdania, że na „Listy do M. 6” może pójść w sumie ponad 2 mln osób. – Film ten zgromadził na otwarciu ponad pół miliona widzów – wskazuje Jagiełło. Zarząd Agory ma nadzieję, że ostatecznie IV kwartał będzie lepszy niż rok wcześniej – wynika z komentarzy menedżmentu przy okazji omawiania rezultatów grupy za III kwartał.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych