Aktualizacja: 03.02.2016 15:48 Publikacja: 03.02.2016 14:43
Słuchawki bluetooth , inteligentne zegarki i opaski będą w tym i przyszłym roku przodować wśród ubieralnych gadżetów pod względem sprzedaży, przy czym sprzedaż zegarków przebije tempo wzrostu całego rynku – prognozuje Gartner.
Wszystkich ubieralnych gadżetów elektronicznych sprzeda się w tym roku na świecie według tej firmy 274,6 mln, czyli o prawie jedną piątą więcej niż w minionym roku, a w przyszłym ich sprzedaż wzrośnie podobnie i dobije już do 323 mln. Przy czym to inteligentne zegarki będą się sprzedawać wśród kluczowych kategorii ubieralnych urządzeń najlepiej. W tym roku ich sprzedaż wzrośnie o 66 proc. i przekroczy 50 mln. – Między 29015 i 2017 rokiem urządzeń przybędzie na rynku 48 proc., dzięki Apple, które spopularyzowało ubieralne urządzenia i stworzyło na nie modę. To zegarki mają najwyższy potencjał sprzedażowy wśród wszystkich ubieralnych urządzeń i w 2019 roku ich sprzedaż dobije do 2019 mld dol. – komentuje Angela McIntyre, dyrektor ds. badań w Gartnerze. Apple nie podał wprawdzie przy okazji żadnych wyników sprzedażowych AppleWatch, ale według słów Tima Cooka, prezesa Apple, zegarek sprzedawał się w grudniu „wyjątkowo dobrze". W wynikach Apple'a potwierdza to duży wzrost kategorii „inne urządzenia" obejmujących przystawki Apple TV i Apple Watch: wpływy z ich sprzedaży wzrosły w I fiskalnym kwartale koncernu rok do roku aż o 62 proc. i sięgały już 4,35 mld dol.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Rosną koszty produkcji filmowych i telewizyjnych. Dlatego największe niezależne studio produkcyjne w Polsce przy...
„Rzeczpospolita Nauka” to nowy magazyn w portfolio wydawnictwa Gremi Media, który zabierze czytelników w fascynu...
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump znalazł kolejny sektor tamtejszej gospodarki, który zamierza chronić...
Piętrzą się problemy TikToka. Irlandzki urząd ochrony danych nałożył w piątek na platformę karę w wysokości 530...
Chiński serwis społecznościowy TikTok ogłosił, że zainwestuje 1 mld euro w nowe centrum danych w Europie. Ma ono...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas