Przez lata logo Facebooka ulegało zmianom, podobnie jak sam serwis. Zazwyczaj jednak zmiany logo były łatwe do zauważenia.
Meta, właściciel serwisu, poinformowała właśnie na blogu, że identyfikacja wizualna marki znowu uległa zmianie.
– Celem naszej pracy było rozszerzenie naszych podstaw i stworzenie znaku definiującego naszą markę, który zakotwiczy system tożsamości Facebooka. Chcieliśmy mieć pewność, że odświeżone logo będzie znajome, a jednocześnie dynamiczne, dopracowane i eleganckie w wykonaniu. Te subtelne, ale znaczące, zmiany pozwoliły nam osiągnąć równowagę optyczną z poczuciem ruchu do przodu – stwierdził Dave N., dyrektor ds. projektowania w Facebooku cytowany we wpisie Mety.
Czytaj więcej
Wielkie platformy kierujące ruchem w podstawowych usługach w internecie - Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance (TikTok), Meta i Microsoft - będą musiały grać według unijnych reguł.
Naszą intencją było stworzenie odświeżonego projektu logo Facebooka, które byłoby odważniejsze, elektryzujące i ponadczasowe. Każde z charakterystycznych, nowych udoskonaleń zapewnia większą harmonię w całym projekcie, co jest kluczowym elementem tożsamości aplikacji. Osiągnęliśmy to poprzez wprowadzenie bardziej pewnego wyrazu podstawowego niebieskiego koloru Facebooka, który został stworzony tak, aby był bardziej dostępny wizualnie w naszej aplikacji i zapewniał większy kontrast, aby litera „f” wyróżniała się – stwierdza Meta we wpisie.