Facebook ma nowe logo. Zauważyliście?

Z bloga Mety wynika, że koncern odświeżył logo Facebooka. Różnica jest mało widoczna na pierwszy rzut oka.

Publikacja: 21.09.2023 16:29

Facebook ma nowe logo. Zauważyliście?

Foto: Adobe Stock

Przez lata logo Facebooka ulegało zmianom, podobnie jak sam serwis. Zazwyczaj jednak zmiany logo były łatwe do zauważenia.

Meta, właściciel serwisu, poinformowała właśnie na blogu, że identyfikacja wizualna marki znowu uległa zmianie.

– Celem naszej pracy było rozszerzenie naszych podstaw i stworzenie znaku definiującego naszą markę, który zakotwiczy system tożsamości Facebooka. Chcieliśmy mieć pewność, że odświeżone logo będzie znajome, a jednocześnie dynamiczne, dopracowane i eleganckie w wykonaniu. Te subtelne, ale znaczące, zmiany pozwoliły nam osiągnąć równowagę optyczną z poczuciem ruchu do przodu – stwierdził Dave N., dyrektor ds. projektowania w Facebooku cytowany we wpisie Mety.

Czytaj więcej

Internetowi giganci będą zmuszeni do przestrzegania unijnego prawa. Duże zmiany

Naszą intencją było stworzenie odświeżonego projektu logo Facebooka, które byłoby odważniejsze, elektryzujące i ponadczasowe. Każde z charakterystycznych, nowych udoskonaleń zapewnia większą harmonię w całym projekcie, co jest kluczowym elementem tożsamości aplikacji. Osiągnęliśmy to poprzez wprowadzenie bardziej pewnego wyrazu podstawowego niebieskiego koloru Facebooka, który został stworzony tak, aby był bardziej dostępny wizualnie w naszej aplikacji i zapewniał większy kontrast, aby litera „f” wyróżniała się – stwierdza Meta we wpisie.

Różnica w logo jest niewielka. Zamiast wrażenia wypukłości, które dawało dotychczasowe logo, stało się ono wizualnie bardziej płaskie. Barwa tła, na którym umieszczona jest biała litera "F" jest nieco ciemniejsza niż dotychczas. Również kształt litery "F" uległ niewielkiej zmianie. 

Odświeżeniu uległy również emotikony dostępne w serwisie.

Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych