Reklama

Kandydat na jednorożca rośnie w siłę mimo pandemii

Booksy, aplikacja służąca m.in. do umawiania online wizyt w salonach kosmetycznych i fryzjerskich, łączy siły z rywalem. Dzięki fuzji powstaje globalny lider tej branży.

Aktualizacja: 15.12.2020 08:53 Publikacja: 14.12.2020 21:00

Kandydat na jednorożca rośnie w siłę mimo pandemii

Foto: materiały prasowe

Konkurujące dotąd Booksy i Versum, rodzimy gracz, do którego należy portal rezerwacyjny Moment.pl, podjęły decyzję o połączeniu spółek. Dalsza współpraca obu startupów będzie prowadzona już pod wspólną marką Booksy. Wartości transakcji nie ujawniono, ale wiadomo, że po fuzji z usług nowego podmiotu tylko w branży hair & beauty korzystać będzie blisko 13 mln użytkowników na całym świecie.

Na globalnym szczycie

Startup Booksy, założony przez Stefana Batorego – matematyka z wykształcenia, ultramaratończyka z zamiłowania, jednego z najbardziej doświadczonych polskich przedsiębiorców działających w sektorze nowych technologii – jeszcze przed połączeniem z Versum była najchętniej wybieraną aplikacją do rezerwacji w App Store i Google Store. Już od dawna spółka Batorego wymieniana była w gronie potencjalnych kandydatów na pierwszego polskiego jednorożca (startup o wycenie ponad 1 mld dol.). Teraz – gdy rodzima firma jest globalnym liderem oprogramowania do zarządzania salonami i największym na świecie tzw. marketplace'em dla branży hair & beauty (szacuje się, że tylko w przyszłym roku obsłuży blisko 100 mln wizyt o wartości ponad 10 mld zł) – to bez wątpienia główny pretendent do tego miana.

Zresztą Stefan Batory i Sebastian Maśka, założyciel Versum, nie ukrywają, że pomysł na fuzję zrodził się po to, by wejść na szczyt klasyfikacji największych graczy w branży.

– Motywem decyzji była chęć szybszego zwiększenia skali, przewag konkurencyjnych na globalnym rynku i zapewnienia sobie pozycji niekwestionowanego lidera – przyznają zgodnie twórcy obu startupów.

Reklama
Reklama

Batory chce iść w ślady innych europejskich jednorożców. – Polska długo czekała na produkt o globalnym zasięgu, jak szwedzki Spotify czy holenderski Booking.com. Jesteśmy przekonani, że ten krok znacząco nas do tego zbliżył – podkreśla.

Uciec przed wirusem

Dzięki aplikacji i stronie Booksy.com użytkownicy m.in. w USA, W. Brytanii, Brazylii, RPA i Polsce mogą rezerwować wizyty online u swoich ulubionych fryzjerów, barberów i kosmetyczek, a od niedawna także w nowych kategoriach: w branży finansowej i telekomunikacyjnej.

A jeszcze kilka miesięcy temu przyszłość założonej w 2013 r. firmy Stefana Batorego nie była jasna. Lockdown zachwiał podstawami biznesu – salony fryzjerskie i kosmetyczne przestały działać, Booksy walczył o przetrwanie. Przychody spółki z dnia na dzień zniknęły. Ta musiała zwolnić 150 osób, czyli aż co drugiego pracownika. Batory nie złożył jednak broni i wyszedł z ofertą do nowych branż, m.in. bankowości (na rodzimym rynku wdrożono system Booksy w Alior Banku i BNP), wszedł również w kooperację z Google, który wprowadził nowe funkcje w swoich mapach oraz wyszukiwarce (dzięki nim przedsiębiorcy mogli informować swoich klientów o nowych opcjach swojej działalności oraz możliwościach wsparcia ich biznesów).

Wartość rynku usług hair & beauty nad Wisłą szacuje się na ok. 60 mld zł. Działa tu ponad 130 tys. salonów urody, masażu czy tatuażu.

Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama