Kandydat na jednorożca rośnie w siłę mimo pandemii

Booksy, aplikacja służąca m.in. do umawiania online wizyt w salonach kosmetycznych i fryzjerskich, łączy siły z rywalem. Dzięki fuzji powstaje globalny lider tej branży.

Aktualizacja: 15.12.2020 08:53 Publikacja: 14.12.2020 21:00

Kandydat na jednorożca rośnie w siłę mimo pandemii

Foto: materiały prasowe

Konkurujące dotąd Booksy i Versum, rodzimy gracz, do którego należy portal rezerwacyjny Moment.pl, podjęły decyzję o połączeniu spółek. Dalsza współpraca obu startupów będzie prowadzona już pod wspólną marką Booksy. Wartości transakcji nie ujawniono, ale wiadomo, że po fuzji z usług nowego podmiotu tylko w branży hair & beauty korzystać będzie blisko 13 mln użytkowników na całym świecie.

Na globalnym szczycie

Startup Booksy, założony przez Stefana Batorego – matematyka z wykształcenia, ultramaratończyka z zamiłowania, jednego z najbardziej doświadczonych polskich przedsiębiorców działających w sektorze nowych technologii – jeszcze przed połączeniem z Versum była najchętniej wybieraną aplikacją do rezerwacji w App Store i Google Store. Już od dawna spółka Batorego wymieniana była w gronie potencjalnych kandydatów na pierwszego polskiego jednorożca (startup o wycenie ponad 1 mld dol.). Teraz – gdy rodzima firma jest globalnym liderem oprogramowania do zarządzania salonami i największym na świecie tzw. marketplace'em dla branży hair & beauty (szacuje się, że tylko w przyszłym roku obsłuży blisko 100 mln wizyt o wartości ponad 10 mld zł) – to bez wątpienia główny pretendent do tego miana.

Zresztą Stefan Batory i Sebastian Maśka, założyciel Versum, nie ukrywają, że pomysł na fuzję zrodził się po to, by wejść na szczyt klasyfikacji największych graczy w branży.

– Motywem decyzji była chęć szybszego zwiększenia skali, przewag konkurencyjnych na globalnym rynku i zapewnienia sobie pozycji niekwestionowanego lidera – przyznają zgodnie twórcy obu startupów.

Batory chce iść w ślady innych europejskich jednorożców. – Polska długo czekała na produkt o globalnym zasięgu, jak szwedzki Spotify czy holenderski Booking.com. Jesteśmy przekonani, że ten krok znacząco nas do tego zbliżył – podkreśla.

Uciec przed wirusem

Dzięki aplikacji i stronie Booksy.com użytkownicy m.in. w USA, W. Brytanii, Brazylii, RPA i Polsce mogą rezerwować wizyty online u swoich ulubionych fryzjerów, barberów i kosmetyczek, a od niedawna także w nowych kategoriach: w branży finansowej i telekomunikacyjnej.

A jeszcze kilka miesięcy temu przyszłość założonej w 2013 r. firmy Stefana Batorego nie była jasna. Lockdown zachwiał podstawami biznesu – salony fryzjerskie i kosmetyczne przestały działać, Booksy walczył o przetrwanie. Przychody spółki z dnia na dzień zniknęły. Ta musiała zwolnić 150 osób, czyli aż co drugiego pracownika. Batory nie złożył jednak broni i wyszedł z ofertą do nowych branż, m.in. bankowości (na rodzimym rynku wdrożono system Booksy w Alior Banku i BNP), wszedł również w kooperację z Google, który wprowadził nowe funkcje w swoich mapach oraz wyszukiwarce (dzięki nim przedsiębiorcy mogli informować swoich klientów o nowych opcjach swojej działalności oraz możliwościach wsparcia ich biznesów).

Wartość rynku usług hair & beauty nad Wisłą szacuje się na ok. 60 mld zł. Działa tu ponad 130 tys. salonów urody, masażu czy tatuażu.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie