– To najwyższy wynik na całym świecie! Oczywiście niezależnie od kontynentu zaobserwować można trend polegający na tym, że w krajach rozwiniętych liczba osób blokujących reklamy jest stosunkowo wyższa, ale – dla porównania – średnia europejska wynosi jedynie 30 proc. – komentują autorzy raportu.
Liderami młodzi
51 proc. to dużo w porównaniu z poprzednimi badaniami obejmującymi to samo zjawisko, przeprowadzanymi przez inne firmy i instytucje. Z niedawno opublikowanej analizy IAB Polska wynikało, że odsetek internautów korzystających z takich rozwiązań rzeczywiście jest w naszym kraju wysoki i rośnie, ale sięga tylko 36 proc.
Z raportu wynika, że krajami, w których odsetek internautów blokujących reklamy jest wyższy od światowej średniej (wynosi 18 proc.), są m.in. Kanada (31 proc.), Czechy (26 proc.) i Australia (23 proc.).
Na drugim biegunie znajdują się natomiast Birma (1 proc.), RPA (7 proc.) i Korea Południowa (11 proc.).
Najpowszechniej ad-blocki stosowane są wśród użytkowników młodych. Wśród tych w wieku 16–24 i 25–34 lata odsetek sięga 20 proc. – podają autorzy raportu.