Marcin Ornass-Kubacki, prezes Astry: Chcemy rozwijać współpracę z TVP

Jesteśmy otwarci na powrót do rozmów z TVP, bo współpraca z publicznym nadawcą w każdym kraju jest dla nas sprawą prestiżową – mówi Marcin Ornass-Kubacki, prezes Astry w Europie Środkowej i Wschodniej Magdalenie Lemańskiej.

Aktualizacja: 20.12.2016 19:58 Publikacja: 20.12.2016 18:30

Marcin Ornass-Kubacki, prezes Astry: Chcemy rozwijać współpracę z TVP

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Rz: W USA operator AT&T zdecydował udostępnić ofertę platformy satelitarnej DirecTV także w internecie, co eksperci skomentowali jako „początek końca satelitarnej telewizji w Polsce". Zgadza się pan z taką tezą?

Absolutnie nie. Nie można tak powiedzieć, patrząc na globalne inwestycje w nowe satelity wszystkich operatorów. Przed nami otwierają się zupełnie nowe obszary rynku – inwestujemy nie tylko w satelity geostacjonarne, ale też w średnioorbitowe, które są uzupełnieniem naszej infrastruktury. Branża satelitarna ma się świetnie, co potwierdzają statystyki, także te z Polski, gdzie z telewizji satelitarnej korzysta 5,6 mln ludzi, podczas gdy w sieciach kablowych klientów jest 3,9 mln i tendencja jest spadkowa. Telewizja naziemna dociera do ok. 3 mln gospodarstw. Tylko w naszym regionie w ciągu ostatnich kilku lat wystartowało kilka nowych platform cyfrowych. Moim ulubionym przykładem jest ten z Rumunii, gdzie Orange uruchomił nową platformę cyfrową (piątą na tym rynku) na Astrze i równocześnie zaoferował IPTV. Od tego czasu liczba klientów tej platformy przekroczyła tam 300 tys., podczas gdy IPTV zdobyła ich kilkadziesiąt tysięcy.

Pozostało 80% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
TVP: Musimy negocjować z poszkodowanymi za rządów PiS
Media
Rosyjskie media zakazane w Unii. Sankcje na największe agencje i gazety
Media
„Eras Tour” Taylor Swift może dać brytyjskiej gospodarce prawie mld funtów
Media
Raport z festiwalu w Cannes. Kina straciły miliardy widzów
Media
"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady