Marcin Ornass-Kubacki, prezes Astry: Chcemy rozwijać współpracę z TVP

Jesteśmy otwarci na powrót do rozmów z TVP, bo współpraca z publicznym nadawcą w każdym kraju jest dla nas sprawą prestiżową – mówi Marcin Ornass-Kubacki, prezes Astry w Europie Środkowej i Wschodniej Magdalenie Lemańskiej.

Aktualizacja: 20.12.2016 19:58 Publikacja: 20.12.2016 18:30

Marcin Ornass-Kubacki, prezes Astry: Chcemy rozwijać współpracę z TVP

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Rz: W USA operator AT&T zdecydował udostępnić ofertę platformy satelitarnej DirecTV także w internecie, co eksperci skomentowali jako „początek końca satelitarnej telewizji w Polsce". Zgadza się pan z taką tezą?

Absolutnie nie. Nie można tak powiedzieć, patrząc na globalne inwestycje w nowe satelity wszystkich operatorów. Przed nami otwierają się zupełnie nowe obszary rynku – inwestujemy nie tylko w satelity geostacjonarne, ale też w średnioorbitowe, które są uzupełnieniem naszej infrastruktury. Branża satelitarna ma się świetnie, co potwierdzają statystyki, także te z Polski, gdzie z telewizji satelitarnej korzysta 5,6 mln ludzi, podczas gdy w sieciach kablowych klientów jest 3,9 mln i tendencja jest spadkowa. Telewizja naziemna dociera do ok. 3 mln gospodarstw. Tylko w naszym regionie w ciągu ostatnich kilku lat wystartowało kilka nowych platform cyfrowych. Moim ulubionym przykładem jest ten z Rumunii, gdzie Orange uruchomił nową platformę cyfrową (piątą na tym rynku) na Astrze i równocześnie zaoferował IPTV. Od tego czasu liczba klientów tej platformy przekroczyła tam 300 tys., podczas gdy IPTV zdobyła ich kilkadziesiąt tysięcy.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy