Brazylia jest jednym z mocniej dotkniętych pandemią krajów świat, na co na pewno mógł mieć wpływ fakt, że jej prezydent Jair Bolsonaro zalicza się raczej do grona antyszczepionkowców. Nic więc dziwnego, że w tym kraju sięga się po nietypowe środki mające na celu zachęcenie ludzi do szczepień. Aktualnie, co prawda, sytuacja jest tam lepsza niż w Polsce (pierwszą dawkę otrzymało co najmniej 77 procent populacji), ale wciąż jest pole do poprawy.

Pfizer, producent szczepionki Comirnaty, rozpoczął niecodzienną akcję promocyjną w grze Grand Theft Auto (GTA). Gracze mogą zaszczepić swoje wirtualne postacie w zmodyfikowanej przez użytkowników wersji Grand Theft Auto RolePlay w ramach wyzwania #InGameVaccine. Szczepionka w wirtualnym świecie dostępna jest w wirtualnym ośrodku Pfizera na najpopularniejszym serwerze GTA RP w Ameryce Łacińskiej – Cidade Alta.

- Z codzienną widownią na poziomie 6 mln wyświetleń na różnych platformach, jesteśmy zobowiązani do przynoszenia nie tylko rozrywki, ale także wiedzy i świadomości dla tych, którzy oglądają naszych twórców i streamerów lub grają na naszej platformie – mówił, cytowany przez Wirtualne Media, Paulo Benetti, dyrektor generalny Outplay, firmy do której należy Cidade Alta.

W ramach akcji gracze otrzymują w grze specjalny niebieski opatrunek dla swojego awatara, który jest dowodem wirtualnego szczepienia, oraz mogą się chwalić uczestnictwem hashtagiem akcji na Twitterze i Instagramie. Na razie jednak niespecjalnie się tym w tych mediach społecznościowych chwalą.