Reklama

Wielkie koszty awarii Facebooka. To dopiero początek kłopotów

Brak dostępu do mediów społecznościowych sprawił, że wiele firm przestało działać. Straty poniósł też cyfrowy gigant. Ale to dopiero początek jego kłopotów.

Publikacja: 05.10.2021 21:00

Wielogodzinny problem z dostępem do usług Facebooka, Messengera, WhatsAppa oraz Instagrama  to zdani

Wielogodzinny problem z dostępem do usług Facebooka, Messengera, WhatsAppa oraz Instagrama to zdaniem ekspertów sygnał ostrzegawczy

Foto: AFP

Wielogodzinny problem z dostępem do usług Facebooka, Messengera, WhatsAppa oraz Instagrama i konsekwencje tego zdarzenia – od braku dostępu do komunikacji online z najbliższymi czy klientami, po faktyczne zamrożenie działalności wielu firm opierających biznes na tych platformach – to zdaniem ekspertów sygnał ostrzegawczy. Poniedziałkowa awaria dała bowiem przedsmak tego, jak może się skończyć niekontrolowany rozrost cyfrowych gigantów.

– Krótkotrwały paraliż FB nie będzie miał żadnego dłuższego efektu społecznego. Owszem, miło byłoby zakładać, że takie otrzeźwienie może spowodować, iż będziemy do mediów społecznościowych podchodzić ostrożniej. Jednak w praktyce jedynym czynnikiem, który może coś zmienić, a który jest dawno spóźniony, jest uregulowanie rynku – mówi Dariusz Jemielniak z Akademii L. Koźmińskiego.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama