Reklama

Vectra chce przejąć Multimedia Polska

Właściciele Multimedia Polska podjęli kolejną próbę sprzedaży firmy. Tym razem kupującym ma być sąsiad kablowego operatora, czyli Grupa Vectra.

Publikacja: 28.08.2018 12:33

Vectra chce przejąć Multimedia Polska

Foto: 123RF

Vectra i Multimedia Polska poinformowały dziś w prawie jednobrzmiących komunikatach, że do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafił wniosek Vectry o zgodę na przejęcie Multimediów.

Vectra to drugi co do wielkości operator kablowy w Polsce, którego sieci obejmują 2,6 mln gospodarstw domowych w Polsce. Multimedia Polska jest numerem trzy pod względem liczby abonentów, a sieć operatora dociera do 1,7 mln domostw w kraju.

Jak wynika z ich komunkatu, strony podpisały harmonogram kolejnych kroków prowadzących do transakcji (ang. term sheet), ustalając wstępne warunki przejęcia wyłącznej kontroli nad Multimediami.

Sprzedaż akcji może nastąpić jedynie pod warunkiem podpisania przedwstępnej umowy sprzedaży akcji oraz wydania przez prezesa UOKiK zgody na dokonanie koncentracji.

Jak podano, akcjonariusze Multimediówi i Vectra są w trakcie negocjacji postanowień przedwstępnej umowy sprzedaży akcji.
- Niniejsza transakcja wpisuje się w strategię Vectry. Zwiększenie skali działalności wzmacnia potencjał dalszego rozwoju oraz zwiększa możliwości dalszych inwestycji infrastrukturalnych i technologicznych – mówi cytowany w komunikacie Vectry Tomasz Żurański, prezes kablówki.
W jego ocenie, połączony podmiot skorzysta z istotnych synergii i będzie mógł efektywniej funkcjonować na konkurencyjnym polskim rynku telekomunikacyjnym.

W tym roku z przejęcia Multimediów zrezygnowało UPC Polska (Grupa Liberty Global). Warunki, które postawił UOKIK okazały się dla przejmującego na tyle niekorzystne, że transakcja przy ustalonych wcześniej warunkach przestała się opłacać. Całe przedsiębiorstwo Multimediów oceniono w niej na 3 mld zł. Ile teraz może zaproponować Vectra – nie podano. Być może cena będzie zależeć w większym stopniu od decyzji UOKIK.
W końcu grudnia ub.r. Grupa Vectry obsługiwała 970 tys. abonentów. Multimedia Polska – 753 tys.. W ubiegłym roku mające połączyć się grupy wypracowały odpowiednio: 735 mln zł i 678 mln zł przychodu. Vectra odnotowała gigantyczny zysk jednostkowy: spółki powiązane wypłaciły jej ponad 900 mln zł dywidendy. Za sprawą tego zastrzyku przychody spółki były niższe niż zysk netto, który na poziomie jednostkowym wyniósł aż 858,7 mln zł. Akcjonariusze Vectry nie wypłacili sobie dywidendy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Reklama
Reklama