PSW Holding zadebiutuje na alternatywnym rynku NewConnect w drugiej połowie września. Oferta szacowana na 2 – 5 mln zł ma być reinwestowana. Ale wbrew pozorom niekoniecznie w węgiel.
Do 2010 r. spółka chce otworzyć serwis motoryzacyjny (w zeszłym roku sprzedała 50 ciężarówek, w tym ma to być 120), zbudować apartamentowiec na zasadzie „second house“ na zboczu Gubałówki w Zakopanem, stworzyć detaliczną sieć sprzedaży węgla, a także powołać do życia siedem spółek zależnych, które też trafią na giełdę.
Jedną z nich jest założony pod koniec czerwca Holding Mediowy Street Group SA, w którym PSW ma 40 proc. udziałów. Holding ma skupiać m.in. nowe media, radio i telewizję internetową. W tym roku przejmie on spółkę NEW.CON10T – właściciela platformy społecznościowo-zakupowej Secondstreet.pl, a także m.in. serwisu Konkurencyjni.pl.
Secondstreet.pl ma być wirtualnym odpowiednikiem najpopularniejszych ulic handlowych w kraju. – Na razie działa tam ulica Piotrkowska w Łodzi i Świdnicka we Wrocławiu. W tym roku będzie ich łącznie dziesięć, dojdzie m.in. Trójmiasto i Kraków – wylicza Piotr Krawczyk, dyrektor zarządzający PSW Holding. Docelowo będzie ich 60. Na platformie ma też działać m.in. Street Bank, który powstanie przy współpracy z ING Bankiem Śląskim. PSW chce zarobić na szybko rosnącym rynku e-commerce. W 2007 r. w Polsce był on wart 8,1 mld zł (sprzedaż w e-sklepach i na platformach aukcyjnych). – Jeśli jakość wykonania będzie równie dobra jak pomysł, Secondstreet.pl może uda się dotrzeć do internautów, którzy nie kupują na aukcjach, a w sieci nie szukają pojedynczych sklepów. Taki serwis będzie dla nich rodzajem wirtualnej witryny, do której zajrzą przed kupnem towaru w tradycyjnym sklepie. Pytanie, jak na tym zarobić – mówi Magda Borowik, analityk IDC. Jej zdaniem przychody spółki (ok. 15 mln zł w 2007 r.) są zbyt niskie, by odnieść sukces w branży internetowej.
PSW to firma rodzinna, jej korzenie sięgają lat 80. Dwa lata temu poszerzyła działalność z handlu węglem (dziś stanowi on 30 proc.) o transport, logistykę i sprzedaż samochodów. W tym roku przekształciła się w spółkę akcyjną z grupy Polskie Składy Węglowe, Na rynek trafi na razie milion z 10,4 mln akcji firmy. Władze spółki nie zdradzają ceny akcji. – To oferta zamknięta, rozmawiamy z inwestorami – tłumaczy Piotr Krawczyk.