[b]Jaki wpływ na polskie i amerykańskie media będzie miał finansowy kryzys w USA? Czy cięcie prognoz wzrostu rynku reklamy jest uzasadnione?[/b]
[b]David M. Zaslav:[/b] Bardzo trudno jest dziś przewidzieć, co będzie się dalej działo z systemem bankowym i czy będziemy mieli globalną recesję. Jeśli popatrzy się na nasz biznes, ma bardzo stabilną pozycję ekonomiczną. Około połowy naszych przychodów pochodzi z opłat subskrypcyjnych, pozostała część to przychody z reklam. Mamy wiec zdywersyfikowane przychody. Jesteśmy też zdywersyfikowani geograficznie, bo już jedna trzecia naszych przychodów pochodzi spoza USA. Pomaga i myślę, że pomoże nam w przyszłości także to, że jesteśmy firmą bazującą na materiałach historycznych: mamy ogromne zasoby programowe i jeśli na rynku pojawią się problemy, właśnie to nam pomoże.
[b]Jakim rynkiem jest dla amerykańskich korporacji mediowych Polska?[/b]
Dla Discovery – ważnym. Rynek reklamy rośnie, przyglądamy się, co tu się dzieje i inwestujemy tu. Polski rynek jest bardzo podobny do amerykańskiego w późnych latach 90. Dziś Stany są już rynkiem bardzo dojrzałym, w Polsce wciąż trwa organiczny wzrost, więc to dla nas atrakcyjny rynek.
[b]W Polsce startuje właśnie proces cyfryzacji telewizji naziemnej. Czy Discovery chce w nim uczestniczyć jako operator cyfrowego multipleksu albo nadawca?[/b]