Łączna średnia sprzedaż dziesięciu największych tygodników społeczno-politycznych wyniosła w ubiegłym roku 974,6 tys. egz., co oznacza, że w porównaniu z 2007 rokiem skurczyła się o 6,1 proc. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących rozpowszechnianie płatne razem.
Liderem tygodników opinii jest ciągle „Polityka”, która w 2008 r. średnio sprzedawała 152,5 tys. egz., o 7,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Za nią plasują się „Newsweek Polska” z wynikiem 122,5 tys. egz. (spadek o 11,2 proc.) i „Wprost”, którego średnia sprzedaż wynosiła 113 tys. egz.
(21,8 proc. mniej niż rok wcześniej). W grudniu „Wprost” zmienił jednak makietę i wprowadził nowe rubryki, co zaowocowało 18,7-proc. wzrostem sprzedaży w porównaniu z grudniem 2007 r. W całym 2008 r. o 8,4 proc., do 66,4 tys., spadła sprzedaż „Przekroju”, a o 14,7 proc., do 24,1 tys. egz., obniżyła się sprzedaż „Przeglądu”. Wynik „Gazety Polskiej” skurczył się o 3,2 proc., do 25,5 tys. egz.
Wzrostem zamknęły ubiegły rok publikujący głównie przedruki „Tygodnik Angora”, którego sprzedaż wynosiła 299,1 tys. egz. (to o 2,5 proc. więcej niż w 2007 roku) oraz „Tygodnik Powszechny” – 22,1 tys. egz. (wzrost o 9,5 proc.). „Gość Niedzielny” sprzedawał 130,5 tys. egz. (o 0,9 proc. mniej niż rok wcześniej), a „Forum” – 18,8 tys. egz. (spadek o 3,3 proc.).
[ramka][b]6,1 proc.[/b]