Nowy prezes Canal+ Cyfrowego Bertrand Le Guern przyznaje w rozmowie z „Rz”, że spółka zamierza ubiegać się o jeden lub dwa miejsca na drugim cyfrowym multipleksie telewizji naziemnej. Nie zamierza jednak oferować na multipleks żadnego z już posiadanych kanałów tematycznych, ale stworzyć nowe, korzystając z tego, co już ma w innych swoich stacjach. – Jesteśmy przekonani, że przy wykorzystaniu już posiadanych kanałów możemy przy rozsądnym poziomie inwestycji stworzyć bardzo ciekawą ramówkę takich stacji. Wiemy, co powinien zawierać kanał o szerokiej tematyce kierowany do całej rodziny, i będziemy nad tym pracować – mówi Le Guern. Dodaje, że jeśli KRRiT stworzy dla operatora drugiego multipleksu ciekawe propozycje, spółka będzie też się ubiegać o bycie operatorem. – Na razie nie wiadomo jednak np., czy operator multipleksu będzie mógł zamieszczać na multipleksie, którym zarządza, własne kanały. Te reguły muszą zostać uszczegółowione na tyle, by można było zgodnie z nimi budować biznesplan – mówi Le Guern.
Wejście na cyfrowy multipleks ma być dla spółki sposobem na rozwijanie działalności i zwiększanie przychodów, gdy rynek płatnej telewizji już się w Polsce nasyci i trudniej będzie pozyskiwać nowych klientów (dziś Cyfrowy Polsat ma 2,73 mln abonentów, Cyfra+ 1,38 mln, „n” – ponad 500 tys., a liczba klientów tych platform ciągle jeszcze rośnie). – Po nasyceniu się rynku płatną telewizją postawimy na rozszerzanie portfela usług, np. właśnie o bezpłatne kanały nadawane przez naziemną telewizję cyfrową. Dziś reklama nie jest istotną częścią naszych przychodów, ale może się stać nowym źródłem przychodów, gdy będziemy mieli jeden lub dwa kanały free-to-air (niekodowane – red.). Naszym przyszłym celem jest wiec m.in. rynek reklamowy – zapowiada Le Guern. Cyfra+ już sprzedaje też abonentom dekodery cyfrowe, które są przystosowane do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej. – W ciągu najbliższych kilku lat w naziemnej telewizji cyfrowej będzie można oglądać zaledwie kilkanaście kanałów, więc dlaczego nie mielibyśmy ułatwić naszym klientom, którzy już korzystają z naszego sprzętu, odbierania usługi, która i tak będzie ogólnodostępna – uważa Le Guern. Spółka Canal+ Cyfrowy, do której należy w Polsce m.in. platforma cyfrowa Cyfra+ i kanały tematyczne: Canal+, MiniMini, ZigZap, Planete czy Kuchnia.tv, odnotowała w 2008 r. 1034 mln zł przychodów (o 11,7 proc. więcej niż rok wcześniej) i 171 mln zł zysku operacyjnego EBIT (spadek o 3,9 proc.).