Reklama
Rozwiń
Reklama

Rusza cyfryzacja naziemnej telewizji w Polsce

W Monitorze Polskim ukazało się wreszcie ogłoszenie, które zaczyna proces cyfryzacji telewizji naziemnej

Publikacja: 03.03.2009 02:43

Ogłoszenie przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, które ukazało się w Monitorze w piątek, dotyczy uruchomienia pierwszego multipleksu cyfrowej telewizji naziemnej.

Zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami KRRiT, Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz nadawców usługa będzie uruchamiana etapami – do końca września tego roku ruszy w Zielonej Górze, Żaganiu, Warszawie i Poznaniu oraz być może także w Rzeszowie i Wiśle.

[wyimek]400 mln zł to szacunkowy koszt uruchomienia pierwszych dwóch cyfrowych multipleksów w Polsce[/wyimek]

Na pierwszym multipleksie ma się znaleźć miejsce dla siedmiu kanałów telewizyjnych: TVP 1, TVP 2 i TVP 3 oraz czterech prywatnych, nadawanych dziś naziemnie analogowo – TVN, Polsatu, TV 4 i TV Puls. Cztery ostatnie kanały trafią na pierwszy multipleks, jeśli właściciele ich koncesji złożą w KRRiT wniosek o rozszerzenie koncesji. Prywatni nadawcy mają na to czas do 14 kwietnia.

Przejście na cyfrowe nadawanie jest nieuchronne, bo w połowie 2015 r., zgodnie z ustaleniami unijnymi, przestanie obowiązywać ochrona naszych stacji analogowych i mogą być one zakłócane przez nadajniki innych państw. Wciąż jednak nie ma państwowej strategii cyfryzacji telewizji naziemnej.

Reklama
Reklama

Zdaniem przewodniczącego KRRiT uruchomienie pierwszych cyfrowych multipleksów (wszystkich ma być sześć) bez państwowej strategii jest możliwe. Nie da się jednak bez niej wyłączyć sygnału analogowego, rozdysponować tzw. dywidendy cyfrowej i określić podstawowych założeń rynku cyfrowej telewizji.

Ogłoszenie przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, które ukazało się w Monitorze w piątek, dotyczy uruchomienia pierwszego multipleksu cyfrowej telewizji naziemnej.

Zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami KRRiT, Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz nadawców usługa będzie uruchamiana etapami – do końca września tego roku ruszy w Zielonej Górze, Żaganiu, Warszawie i Poznaniu oraz być może także w Rzeszowie i Wiśle.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama