Z badań Rosen Group wynika, że pozycja prasy w Stanach Zjednoczonych jest wciąż mocna. Zdecydowana większość badanych (ok. 83 proc.) uważa, że gazety wciąż są istotnym źródłem informacji, podczas gdy odwrotne zdanie ma ponad 17 proc. Większość badanych uważa też za istotne źródło informacji tygodniki społeczno-polityczne i ekonomiczne.
Przekonanie Amerykanów o istotnej roli prasy drukowanej ma odzwierciedlenie w praktyce. Ponad połowa badanych przyznaje, że najświeższych informacji szuka właśnie w gazetach, a prawie 57 proc. sprawdza je wprawdzie na witrynach internetowych, ale wciąż są to witryny firmowane tytułami papierowych gazet. 65,4 proc. deklaruje, że szuka wiadomości na takich stronach internetowych, jak CNN.com czy FoxNews.com, a ponad jedna trzecia korzysta przede wszystkim z tzw. portali agregujących (np. GoogleNews). – Ludzie szukają newsów i informacji lifestylowych w Internecie, ale wcale nie porzucają z tego powodu papierowej prasy. Wciąż czerpią satysfakcję z czytania papierowych wydań – komentuje Lori Rosen, założycielka i prezes Rosen Group.
Powodów do zmartwień nie mają też wydawcy magazynów. Z badań wynika, że pierwszym źródłem informacji rozrywkowych, poradniczych i lifestylowych są dla Amerykanów wciąż kolorowe magazyny, gdzie informacji szuka najwięcej, bo 27 proc. badanych. Jedna czwarta z nich przyznaje, że szuka takich informacji w Internecie, a 10 proc. – w gazetach. Ponad 80 proc. przyznaje też, że prenumeruje magazyny, a ponad połowa – gazety. Newslettery ma zaabonowane niecałe 30 proc. badanych.
Badania Rosen Group zostały przeprowadzone w lutym na 316 osobach w wieku od 12 do 75 lat.