Start mobilnej telewizji

Usługa ma zacząć działać już w wakacje. Na początek – w Warszawie

Publikacja: 26.06.2009 04:26

Wpływy z mobilnej telewizji na świecie będą szybko rosły. Światowymi liderami tej usługi są m.in. Ko

Wpływy z mobilnej telewizji na świecie będą szybko rosły. Światowymi liderami tej usługi są m.in. Korea Płd. i Japonia. W Euro- pie rozwiniętą telewizję w komórkach mają m.in. Włochy.

Foto: Rzeczpospolita

Spółka Info-TV-FM, która wygrała konkurs na operatora mobilnej telewizji w Polsce, ma na jej uruchomienie trzy miesiące od wydania decyzji o rezerwacji częstotliwości przez UKE. A ta ma zostać wydana w przyszłym tygodniu.

– Kiedy tylko otrzymamy z UKE decyzję, będziemy mogli na dobre zacząć prace i w ciągu sześciu – ośmiu tygodni planujemy uruchomić usługę w Warszawie. Prace nad budową sieci już trwają. W stolicy nadajniki zostaną uruchomione na przełomie lipca i sierpnia, a do końca tego roku usługa ruszy w dziesięciu miastach. Pracujemy nad 290 nadajnikami w 31 miastach, w których telewizja mobilna ma działać do 2012 roku – mówi „Rz” Zbigniew Gumuliński, prezes Info-TV-FM, spółki zależnej NFI Magna Polonia.

Koszty budowy sieci w 31 miastach wyniosą według niego ok. 150 mln zł. Nie chce jednak powiedzieć, kiedy się zwrócą – wg Info-TV-FM z reguły projekty telekomunikacyjne zwracają się po czterech – pięciu latach. Wśród pierwszych dziesięciu miast oprócz Warszawy są m. in.: Słupsk, Koszalin, Radom, Elbląg i Gorzów Wielkopolski.

Spółka ma już zaakceptowaną przez KRRiT listę 38 programów dla mobilnej telewizji. Swoje produkcje zaoferowały m.in. TVN, TVP, Canal+. W mobilnej telewizji chcą być nadawane RMF Maxxx TV, Eska TV i czekająca na koncesję Tuba TV Agory. – Rozmawialiśmy też z Polsatem, ale na razie nie otrzymaliśmy od niego propozycji programów. Jesteśmy w stanie pomieścić w mobilnej telewizji więcej niż deklarowane 16 programów od 16 dostawców – mówi Gumuliński.

Rynek spekulował, iż w związku z tym, że w konkursie na operatora mobilnej telewizji z Info-TV-FM przegrała spółka Mobile TV założona przez operatorów telefonii komórkowej, mogą oni teraz nie chcieć współpracować z Info-TV-FM. Spółka twierdzi jednak, że są zainteresowani kooperacją. – Jesteśmy zawsze gotowi do współpracy, jeżeli koncepcja ma szansę na komercyjny sukces. Czekamy na ofertę Info-TV-FM ze szczegółami biznesplanu – mówi „Rz” Krzysztof Dzięcioł, dyrektor usług mobilnych w Erze.

Nie wiadomo, czy za telewizję w komórkach trzeba będzie płacić czy też będzie przynosiła operatorom zyski z reklam. – Wyobrażam sobie, że część kontentu będzie zakodowana i dostępna w abonamencie, a część – wolno dostępna i zawierająca reklamy – mówi Gumuliński. Jego firma będzie za dostarczenie usługi pobierała od operatorów opłaty (ryczałtem albo uzależnione od liczby jej użytkowników).

To od umów z operatorami zależeć będzie, czy w chwili uruchomienia nadajników od razu ruszy usługa dla końcowego klienta. Mobilna telewizja nie jest jednak przypisana wyłącznie do komórek. – Jest już firma, która interesuje się instalowaniem ekranów do takiej telewizji w tramwajach i autobusach – mówi Gumuliński.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki: [mail=m.lemanska@rp.pl]m.lemanska@rp.pl[/mail]

Spółka Info-TV-FM, która wygrała konkurs na operatora mobilnej telewizji w Polsce, ma na jej uruchomienie trzy miesiące od wydania decyzji o rezerwacji częstotliwości przez UKE. A ta ma zostać wydana w przyszłym tygodniu.

– Kiedy tylko otrzymamy z UKE decyzję, będziemy mogli na dobre zacząć prace i w ciągu sześciu – ośmiu tygodni planujemy uruchomić usługę w Warszawie. Prace nad budową sieci już trwają. W stolicy nadajniki zostaną uruchomione na przełomie lipca i sierpnia, a do końca tego roku usługa ruszy w dziesięciu miastach. Pracujemy nad 290 nadajnikami w 31 miastach, w których telewizja mobilna ma działać do 2012 roku – mówi „Rz” Zbigniew Gumuliński, prezes Info-TV-FM, spółki zależnej NFI Magna Polonia.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie