Reklama

PAP chce się sądzić z wydawcą „Polski”

Agencja wystąpiła do sądu o odszkodowanie za „naruszenia praw własności intelektualnej” przez jednego z wydawców. Według „Rz” chodzi o Polskapresse

Publikacja: 27.06.2009 02:00

W piątek Polska Agencja Prasowa poinformowała, że pozew skierowany jest przeciwko „jednemu z większych wydawców prasy”. Jak ustaliła „Rz”, chodzi o wydawcę projektu „Polska The Times” – grupę Polskapresse, która od ponad roku nie wykupuje dostępu do serwisów informacyjnych PAP (w marcu 2008 roku nie przedłużyła umowy z agencją).

Informacje z PAP są jednak codziennie powielane przez setki mediów, w tym portali internetowych, więc w praktyce dostęp do większości z tych treści jest bardzo prosty. Z naszych informacji wynika, że PAP ma dowody właśnie na to, że Polskapresse korzysta z wytworzonych przez agencję informacji.

W poniedziałek PAP ma oficjalnie poinformować, czego dotyczą zarzuty. Mirosław Harasim, p.o. redaktora naczelnego PAP Media, nie chce powiedzieć „Rz”, jakie przykłady na łamanie prawa przez Polskapresse przedstawi agencja. – Mamy świadomość luk w prawie, ale czym innym jest prawo do cytowania, a czym innym – stałe korzystanie z naszych materiałów. A my ponosimy gigantyczne koszty ich wytworzenia – mówi tylko.

Polskapresse w ogóle nie chce komentować sytuacji. – Nie znamy sprawy, bo nie dostaliśmy żadnego pozwu, więc nie mamy nic do powiedzenia – mówi „Rz” Magdalena Chudzikiewicz, rzeczniczka grupy.

Sprawa wpisuje się w toczoną właśnie w Polsce debatę o ochronie praw autorskich w mediach. W maju wydawcy złożyli w resorcie kultury i dziedzictwa narodowego swoje propozycje zmian w prawie autorskim. Gdyby weszły w życie, media miałyby większą kontrolę nad wykorzystaniem ich informacji i otrzymywałyby za to pieniądze.

Reklama
Reklama

[i]masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

[mail=m.lemanska@rp.pl]m.lemanska@rp.pl[/mail][/i]

W piątek Polska Agencja Prasowa poinformowała, że pozew skierowany jest przeciwko „jednemu z większych wydawców prasy”. Jak ustaliła „Rz”, chodzi o wydawcę projektu „Polska The Times” – grupę Polskapresse, która od ponad roku nie wykupuje dostępu do serwisów informacyjnych PAP (w marcu 2008 roku nie przedłużyła umowy z agencją).

Informacje z PAP są jednak codziennie powielane przez setki mediów, w tym portali internetowych, więc w praktyce dostęp do większości z tych treści jest bardzo prosty. Z naszych informacji wynika, że PAP ma dowody właśnie na to, że Polskapresse korzysta z wytworzonych przez agencję informacji.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama