Mimo to, obliczenia doradczej firmy wskazują, że do roku 2014 r. może przybyć jeszcze około 6 mln łączy szerokopasmowego dostępu do internetu. Analitycy uwzględnili przy tym zobowiązania Telekomunikacji Polskiej do zmodernizowania i wybudowania 1,2 mln łączy w ciągu 3 lat.
Analiza doradczej firmy wykazuje, że 5 mln Polaków nie będzie miała dostępu szerokopasmowego ze względu na barierę technologiczną. W przypadku 2,9 mln istnieje techniczna możliwość instalacji usługi, ale potencjalni użytkownicy nie widzą takiej potrzeby. 1,6 mln Polaków chciałaby z niej korzystać, ale barierą są finanse. Około 0,8 mln potencjalnych internautów brakuje natomiast umiejętności, aby skorzystać z sieci.
Wśród głównych czynników, które zmniejszą barierę technologiczną, badawcza firma wymienia wdrożenie technologii LTE, HSPA+, rozbudowę infrastruktury istniejących operatorów stacjonarnych i kablowych (m.in. za sprawą porozumienia TP z UKE) programy i zachęty do budowy sieci na obszarach zwanych "białymi plamami" oraz ustawę ułatwiającą samorządom i operatorom budowę infrastruktury.
Z kolei wśród elementów stymulujących wzrost popytu na łącza dostępowe, AT Kearney wymienia czynnik demograficzny w postaci wymiany pokoleń, wzrost zainteresowania rozrywką w internecie, wdrożenia rozwiązań z zakresu e-administracji, wykorzystanie z usług dostępnych on-line oraz e-learning, naukę przez internet.
Szerokopasmowy dostęp do internetu, zdaniem AT Kearney, może potanieć, za sprawą takich czynników jak budowa sieci LTE, obniżka cen hurtowych, promocje i nowatorskie oferty, programy samorządowe, dopłaty do zakupu komputera i utrzymania łącza oraz wejście nowych graczy. Tym ostatnim doradcza firma przypisuje jednak niewielkie znaczenie (5-proc. udział w zmniejszeniu liczebności grupy, której nie stać na internet).
Według AT Kearney, realizacja optymistycznego scenariusza, w którym penetracja rynku sięga 28,5 proc. zależy m.in. od efektywnego wykorzystania środków unijnych (dbałości m.in. o oto aby budowane sieci nie powstawały w tych samych miejscach), realizacji strategii regulacyjnej UKE, czy działań edukacyjnych.