Wydatki z kasy Rosji na media w latach 2011 – 2013 wyniosą 174 mld rubli (5,8 mld dol.). Najwięcej ma otrzymać państwowa telewizja WGTRK (odpowiednik TVP) – 15,3 mld rubli (ok. 500 mln dol.). Całodobowy angielskojęzyczny kanał telewizyjny Russia Today dostanie prawie 6,5 mld rubli; agencje informacyjne: RIA Nowosti (2,4 mld rubli) i ITAR-TASS (950 mln rubli). Rządowe dotacje przyznano też gazetom „Rossijskaja Gazeta” i „Gołos Rossiji”. Mają obowiązek utrzymywać ceny na poziomie dostępnym dla najbiedniejszych.

Poziom finansowania mediów z publicznych pieniędzy będzie malał w kolejnych latach (2012 – 2013 o 20 – 30 proc. w stosunku do 2011 r.), bowiem odradza się rynek reklamy. W przedkryzysowym szczycie 2008 r. jego wartość – jak przypomina Kommersant – wynosiła 277 mld rubli (ponad 10 mld dol.).

– Finansowanie mediów z kasy państwa ma swoje uzasadnienie, bo w swoich obowiązkach mają one np. nadawanie w trudno dostępnych regionach, a takich u nas nie brak – mówi w „Rz” Aleksandr Poliwanow z portalu Lenta.ru należącego do holdingu internetowego Rambler Media Group.