Rok do roku abonentów platformy Cyfrowy Polsat przybyło ok. 230 tysięcy, do ponad 3,43 mln. To dokładnie tyle, ile wynosiła średnia oczekiwań trzech analityków z domów maklerskich DI BRE, DM IDM SA i DB Securities, których przewidywania „Rz” publikowała w ubiegłym tygodniu. Średnia wyciągnięta z ich przewidywań dla Cyfrowego Polsatu na ten rok wynosiła natomiast 3,6 miliona.

Sam Cyfrowy Polsat nie podaje prognoz dla swojej bazy abonenckiej. Analitycy spodziewają się jednak powolnego nasycania się rynku płatnej telewizji w Polsce. Po III kwartale 2010 roku łączna liczba abonentów Cyfrowego Polsatu, należącej do TVN platformy cyfrowej „n”, Cyfry+ oraz satelitarnej oferty Telekomunikacji Polskiej wynosiła 5,95 milionów. Zdaniem Sobiesława Pająka, analityka z DM IDM SA, w tym roku wzrośnie ona do 6,68 mln.

– Uwzględniając wynoszące dziś 10 – 15 proc. współużytkowanie, czyli fakt korzystania przez jedno gospodarstwo domowe z usług więcej niż jednego operatora, rzeczywiste nasycenie płatną telewizją w Polsce wynosi dziś ok. 70 proc. W Europie Zachodniej nasycenie następuje przy penetracji ok. 80 proc., szacujemy więc, że w Polsce do zagospodarowania pozostaje jeszcze ponad milion gospodarstw – mówił „Rz” niedawno Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. Jego zdaniem milion nowych klientów przybędzie w ciągu dwóch – trzech lat, nie później niż do czasu wyłączenia analogowego sygnału telewizji naziemnej.

Kurs Cyfrowego Polsatu wzrósł wczoraj o 6,4 proc., najwięcej wśród spółek z indeksu WIG 20.