Dobre wyniki 4fun media

Spółka ogłosiła dziś dobre wyniki za I kwartał i spodziewa się dalszych wzrostów

Aktualizacja: 12.05.2011 15:38 Publikacja: 12.05.2011 15:27

- Nasze zapatrywania na ten rok są bardzo pozytywne, ale konkretne prognozy zaczniemy podawać po II kwartale - mówi Ewa Czekała, prezes spółki.

Jak dodaje, branża oczekiwała w I kwartale lepszej koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej, niż wykazały to raporty domu mediowego Starlink i Grupa TVN, jednak w segmencie kanałów tematycznych, w jakim działa 4fun Media, widać dwucyfrowe wzrosty przychodów reklamowych.

Starlink oszacował wzrost rynku reklamy telewizyjnej w I kwartale na 1,8 proc., a TVN -  na 1,5 proc. Według Starlinka kanały tematyczne zyskały jednak dużo więcej - aż 16 proc. Czekała zgadza się w tymi szacunkami.

Spółka 4fun Media, do której należą kanały satelitarne 4fun.tv i rebel.tv w ciągu najbliższych kwartałów uruchomi kolejną stację TV.Disco. Nie wprowadzi jednak, tak jak chciała, 4fun.tv na pierwszy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej, bo przegrała konkurs ogłoszony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. - Jeszcze nic z tym nie zrobiliśmy, bo nie dostałam oficjalnej decyzji KRRiT. Poprosiłam jednak o wgląd do akt tego postępowania, żeby wiedzieć, jakimi kryteriami Rada kierowała się przy wyborze stacji - mówi Czekała.

Spółka podała dziś wyniki za I kwartał 2011 roku. Jej przychody w I kw. 2011 r. wzrosły o 31 proc. do 4,48 mln zł, zysk operacyjny spadł o 15 proc. do 1,31 mln zł, EBITDA zmniejszyła się o 10 proc. do 1,163 mln zł, a zysk netto wzrósł o 13 proc. do 1,3 mln zł.

Wzrost przychodów to skutek tego, że mimo sezonowej stagnacji rynku telewizyjnego, spółka odnotowała w I kw. 2011 r. znaczący wzrost oglądalności kanałów tematycznych: 4fun.tv i rebel.tv. Towarzyszył temu wysoki (o 52 proc.) wzrost wpływów z reklamy telewizyjnej.

Koszty operacyjne 4fun Media wzrosły aż o 70 proc. do 2,62 mln zł. - To  wynik wyższych kosztów dystrybucji. Kanał rebel.tv wystartował w marcu ubiegłego roku. I kwartał nie uwzględniał więc trzech miesięcy wydatków na dostarczenie jego sygnału telewizyjnego. Zwiększyliśmy też pojemności satelitarne dla 4fun.tv, żeby móc nadawać kanał lepszej jakości - mówi Czekała.

9 czerwca 4fun Media wypłacą akcjonariuszom dywidendę za 2010 rok w wysokości 1,17 zł za jedna akcję (wcześniejsza rekomendacja zarządu zakładała dywidendę na poziomie 0,57 zł na akcję).

- Nasze zapatrywania na ten rok są bardzo pozytywne, ale konkretne prognozy zaczniemy podawać po II kwartale - mówi Ewa Czekała, prezes spółki.

Jak dodaje, branża oczekiwała w I kwartale lepszej koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej, niż wykazały to raporty domu mediowego Starlink i Grupa TVN, jednak w segmencie kanałów tematycznych, w jakim działa 4fun Media, widać dwucyfrowe wzrosty przychodów reklamowych.

Pozostało 83% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie