Reklama

Dobre wyniki 4fun media

Spółka ogłosiła dziś dobre wyniki za I kwartał i spodziewa się dalszych wzrostów

Aktualizacja: 12.05.2011 15:38 Publikacja: 12.05.2011 15:27

- Nasze zapatrywania na ten rok są bardzo pozytywne, ale konkretne prognozy zaczniemy podawać po II kwartale - mówi Ewa Czekała, prezes spółki.

Jak dodaje, branża oczekiwała w I kwartale lepszej koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej, niż wykazały to raporty domu mediowego Starlink i Grupa TVN, jednak w segmencie kanałów tematycznych, w jakim działa 4fun Media, widać dwucyfrowe wzrosty przychodów reklamowych.

Starlink oszacował wzrost rynku reklamy telewizyjnej w I kwartale na 1,8 proc., a TVN -  na 1,5 proc. Według Starlinka kanały tematyczne zyskały jednak dużo więcej - aż 16 proc. Czekała zgadza się w tymi szacunkami.

Spółka 4fun Media, do której należą kanały satelitarne 4fun.tv i rebel.tv w ciągu najbliższych kwartałów uruchomi kolejną stację TV.Disco. Nie wprowadzi jednak, tak jak chciała, 4fun.tv na pierwszy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej, bo przegrała konkurs ogłoszony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. - Jeszcze nic z tym nie zrobiliśmy, bo nie dostałam oficjalnej decyzji KRRiT. Poprosiłam jednak o wgląd do akt tego postępowania, żeby wiedzieć, jakimi kryteriami Rada kierowała się przy wyborze stacji - mówi Czekała.

Spółka podała dziś wyniki za I kwartał 2011 roku. Jej przychody w I kw. 2011 r. wzrosły o 31 proc. do 4,48 mln zł, zysk operacyjny spadł o 15 proc. do 1,31 mln zł, EBITDA zmniejszyła się o 10 proc. do 1,163 mln zł, a zysk netto wzrósł o 13 proc. do 1,3 mln zł.

Reklama
Reklama

Wzrost przychodów to skutek tego, że mimo sezonowej stagnacji rynku telewizyjnego, spółka odnotowała w I kw. 2011 r. znaczący wzrost oglądalności kanałów tematycznych: 4fun.tv i rebel.tv. Towarzyszył temu wysoki (o 52 proc.) wzrost wpływów z reklamy telewizyjnej.

Koszty operacyjne 4fun Media wzrosły aż o 70 proc. do 2,62 mln zł. - To  wynik wyższych kosztów dystrybucji. Kanał rebel.tv wystartował w marcu ubiegłego roku. I kwartał nie uwzględniał więc trzech miesięcy wydatków na dostarczenie jego sygnału telewizyjnego. Zwiększyliśmy też pojemności satelitarne dla 4fun.tv, żeby móc nadawać kanał lepszej jakości - mówi Czekała.

9 czerwca 4fun Media wypłacą akcjonariuszom dywidendę za 2010 rok w wysokości 1,17 zł za jedna akcję (wcześniejsza rekomendacja zarządu zakładała dywidendę na poziomie 0,57 zł na akcję).

- Nasze zapatrywania na ten rok są bardzo pozytywne, ale konkretne prognozy zaczniemy podawać po II kwartale - mówi Ewa Czekała, prezes spółki.

Jak dodaje, branża oczekiwała w I kwartale lepszej koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej, niż wykazały to raporty domu mediowego Starlink i Grupa TVN, jednak w segmencie kanałów tematycznych, w jakim działa 4fun Media, widać dwucyfrowe wzrosty przychodów reklamowych.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama