Dobre wyniki 4fun media

Spółka ogłosiła dziś dobre wyniki za I kwartał i spodziewa się dalszych wzrostów

Aktualizacja: 12.05.2011 15:38 Publikacja: 12.05.2011 15:27

- Nasze zapatrywania na ten rok są bardzo pozytywne, ale konkretne prognozy zaczniemy podawać po II kwartale - mówi Ewa Czekała, prezes spółki.

Jak dodaje, branża oczekiwała w I kwartale lepszej koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej, niż wykazały to raporty domu mediowego Starlink i Grupa TVN, jednak w segmencie kanałów tematycznych, w jakim działa 4fun Media, widać dwucyfrowe wzrosty przychodów reklamowych.

Starlink oszacował wzrost rynku reklamy telewizyjnej w I kwartale na 1,8 proc., a TVN -  na 1,5 proc. Według Starlinka kanały tematyczne zyskały jednak dużo więcej - aż 16 proc. Czekała zgadza się w tymi szacunkami.

Spółka 4fun Media, do której należą kanały satelitarne 4fun.tv i rebel.tv w ciągu najbliższych kwartałów uruchomi kolejną stację TV.Disco. Nie wprowadzi jednak, tak jak chciała, 4fun.tv na pierwszy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej, bo przegrała konkurs ogłoszony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. - Jeszcze nic z tym nie zrobiliśmy, bo nie dostałam oficjalnej decyzji KRRiT. Poprosiłam jednak o wgląd do akt tego postępowania, żeby wiedzieć, jakimi kryteriami Rada kierowała się przy wyborze stacji - mówi Czekała.

Spółka podała dziś wyniki za I kwartał 2011 roku. Jej przychody w I kw. 2011 r. wzrosły o 31 proc. do 4,48 mln zł, zysk operacyjny spadł o 15 proc. do 1,31 mln zł, EBITDA zmniejszyła się o 10 proc. do 1,163 mln zł, a zysk netto wzrósł o 13 proc. do 1,3 mln zł.

Wzrost przychodów to skutek tego, że mimo sezonowej stagnacji rynku telewizyjnego, spółka odnotowała w I kw. 2011 r. znaczący wzrost oglądalności kanałów tematycznych: 4fun.tv i rebel.tv. Towarzyszył temu wysoki (o 52 proc.) wzrost wpływów z reklamy telewizyjnej.

Koszty operacyjne 4fun Media wzrosły aż o 70 proc. do 2,62 mln zł. - To  wynik wyższych kosztów dystrybucji. Kanał rebel.tv wystartował w marcu ubiegłego roku. I kwartał nie uwzględniał więc trzech miesięcy wydatków na dostarczenie jego sygnału telewizyjnego. Zwiększyliśmy też pojemności satelitarne dla 4fun.tv, żeby móc nadawać kanał lepszej jakości - mówi Czekała.

9 czerwca 4fun Media wypłacą akcjonariuszom dywidendę za 2010 rok w wysokości 1,17 zł za jedna akcję (wcześniejsza rekomendacja zarządu zakładała dywidendę na poziomie 0,57 zł na akcję).

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem