Jak podaje firma, aplikacje na tablety ściągnęło 75 proc. ich właścicieli. Aż 95 proc.z nich wybrało aplikacje firmy Apple, producenta iPadów, ale przewaga tej firmy stopniowo maleje na rzecz konkurencji.

Firmy zarabiają nie tylko na jednorazowych zyskach z płatnych aplikacji, ale też na płatnych treściach udostępnianych za ich pośrednictwem. Jak podawał niedawno News Corp., wydawca iPadowej gazety "The Daily", Apple pobiera od firmy np. 30 proc. wpływów uzyskanych z subskrypcji cyfrowej gazety. Taka sama stawka obowiązuje w Polsce wydawcę magazynu "Maleman", który ukazuje się w wersji na iPada.

Choć wprowadzanie przez firmy płatności za aplikacje na tablety, odstrasza część użytkowników, In-Stat jest przekonany, że przychody będą rosły szybko, wraz z liczbą użytkowników elektronicznych gadżetów.

Jak oszacował eMarketer, w ubiegłym roku tablety mogło kupić już nawet 15,7 miliona ludzi (w tym 9,7 miliona to Amerykanie). W tym roku nabywców elektronicznej nowinki będzie na świecie o wiele więcej, bo 43,6 miliona, a w 2012 roku sprzedaż tabletów ma wynieść 81,3 miliony sztuk.

Większość ściąganych przez użytkowników aplikacji jest wciąż bezpłatna.