Od dzisiaj osoby korzystające z pakietu usług Telekomunikacji Polskiej zawierającego telewizję będą mieć możliwość dostępu do czterech nowych pakietów TV przygotowanych przez należącą do TVN platformę "n", z kanałami w wysokiej rozdzielczości. Natomiast obecni abonenci "n" zyskają dostęp do mobilnego Internetu. TP umożliwi to skuteczniejszą konkurencję z kablówkami, a "n" zyska rozwiązanie analogiczne do tego, jakie już ma Cyfrowy Polsat.
TVN i TP współpracują już od kilku miesięcy. Teraz współpraca została poszerzona. Firmy nie zmieniły celów sprzedażowych. – Nadal zakładamy, że do końca 2012 roku będziemy mieli milion abonentów usług telewizyjnych. To nie jest zbyt ambitny cel – zapewnił Maciej Witucki, prezes TP. Dziś firma ma ich 500 tys. Platforma "n" ma mieć na koniec tego roku 900 tys. abonentów.
Branżę interesuje, jak firmy będą się rozliczać ze współpracy. – Będziemy wykazywać w naszych wynikach fragment marży uzyskanej dla tych pakietów "n", które sprzedamy – powiedział Witucki. Analogicznie ma to robić TP. Firmy zapewniły, że będą podawać liczbę abonentów tak, żeby nie dochodziło do podwójnego ich liczenia.
Umowa zawarta pomiędzy firmami zakłada, że w ciągu pięciu lat przysporzy każdej z nich oszczędności na poziomie co najmniej 100 mln zł dodatkowego EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację).