Łączna sprzedaż pięciu największych gazet w kraju ("Fakt", "Gazeta Wyborcza", "Super Express", "Rzeczpospolita" i "Dziennik Gazeta Prawna") spadła w maju o 11,6 proc. do 1,1 mln egz. - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.
Bardziej niż rynek spadła sprzedaż bulwarowego "Faktu", który w maju sprzedawał średnio 384,4 tys. egz., o 16,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Wynik "Dziennika Gazety Prawnej" obniżył się o 10 proc. i spadł poniżej psychologicznej granicy 100 tys. egz. - do 90 tys. egz. Sprzedaż "Gazety Wyborczej" była niższa o 9,7 proc. i wynosiła 305,2 tys. egz., a wynik "Super Expressu" skurczył się o 9,2 proc. do 167,7 tys. egz. Spadek sprzedaży "Rz" był najniższy w całym segmencie - gazeta sprzedawała 134,2 tys. egz., o 4,4 proc. mniej niż rok wcześniej.
W piątek na rynku dzienników zapowiedziane zostały dwie spore zmiany własnościowe. Większościowy pakiet 51,01 proc. udziałów w wydającej "Rz" spółce Presspublica za 80 mln zł przejęła od brytyjskiej grupy Mecom firma Gremi Media Grzegorza Hajdarowicza (na rynku mediowym właściciel "Przekroju" i "Sukcesu"), a ukazujący się w Małopolsce "Dziennik Polski" trafił z Wydawnictwa Jagiellonia do Wydawnictwa Polskapresse (to m.in. wydawca gazet lokalnych ukazujących się z logo "Polska The Times" i bezpłatnego "Echa Miasta")