Jeszcze rok wcześniej Cyfrowy Polsat i należąca do TVN platforma cyfrowa „n" łącznie w ciągu II kwartału powiększyły swoje bazy klientów o ok. 30 tys. netto (czyli już po odliczeniu tych osób, które w tym samym czasie zrezygnowały z umów).
Zdaniem analityków w tym roku w drugim kwartale mimo znanego na całym świecie zamiłowania Polaków do telewizji te dwie platformy łącznie mają szansę na powiększenie grona klientów zaledwie o ok. 10 tys. osób.
Chudy kwartał
Największy gracz na polskim rynku Cyfrowy Polsat, który I kwartał zamknął z liczbą klientów na poziomie ok. 3,47 mln, może zdaniem analityków wręcz nie wykazać zmiany tej liczby w II kwartale.
– W Cyfrowym Polsacie spodziewam się zerowego przyrostu abonentów w tym chudym dla platform cyfrowych kwartale – potwierdza Sobiesław Pająk, analityk DM IDMSA.
Podobnie uważa Piotr Janik z KBC Securities. – Ale mówimy o tradycyjnie słabym kwartale. Te dynamiki maleją też z uwagi na nasycający się już rynek – dodaje.