Europejczycy jeszcze te statystyki przebijają, bo średni czas ich przebywania w sieci w sierpniu wyniósł ponad dobę: ponad 25 godzin. Rekordzistami są Brytyjczycy, dla których analogiczna średnia wynosi już prawie 35 godzin.

Na naszym kontynencie tzw. unikalnych użytkowników sieci jest już według comScore 372,1 mln. To o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. W Polsce: niecałe 18,2 mln (i spędzamy w sieci średnio nieco ponad dobę miesięcznie).

Najpopularniejszymi witrynami wśród europejskich internautów są oczywiście witryny z grupy Google (337,7 mln unikalnych użytkowników w sierpniu), Microsoftu (255,9 unikalnych użytkowników) oraz oczywiście Facebook.com (245,3 mln unikalnych użytkowników). W pierwszej dziesiątce mieszczą się też strony Wikimediów, Yahoo, Ebay, witryny Amazona, Vevo, Apple, ale też – co ciekawe – rosyjskiej grupy Mail.ru.

- W sierpniu 345,8 mln unikalnych użytkowników odwiedzało witryny zaklasyfikowane jako rozrywkowe. To 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Średnio spędzają na nich 2,9 godziny miesięcznie. Wśród tych stron najszybsze wzrosty odnotowały witryny z filmami (o 18 proc.)  - podają eksperci comScore. Odwiedzało je ponad 150 mln unikalnych użytkowników.

Z kolei wśród witryn z kategorii rozrywka rekordy bije w Europie witryna YouTube.com (213,4 mln unikalnych użytkowników, którzy średnio zasiadali przed nią miesięcznie przez ok. 2,5 godz.).