Zdaniem ekspertów na spadającym rynku reklamy telewizyjnej w III kw. telewizyjny biznes Polsatu wypadnie lepiej niż TVN, któremu analitycy wróżą spadek wpływów z reklam rok do roku. – Możliwe, że Polsat wykazał nawet lekki wzrost wpływów z reklamy. Najgorzej wśród największych nadawców wypadła na pewno TVP, która zawsze wypada najsłabiej, a w tym kwartale straciła też wieloletniego szefa biura reklamy – mówi Łukasz Wachełko, analityk DB Securities.
Jak szacowała dla „Rz" Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna Starlinka, III kw. w reklamie telewizyjnej był „na bardzo małym, ale jednak minusie". Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities, szacował, że TVN odnotuje w III kw.
3-proc. spadek wpływów z reklamy telewizyjnej, a Polsat wypadnie lepiej niż rynek.
Przychody wchodzącej w skład Cyfrowego Polsatu telewizji Polsat w trzecim kwartale wyniosły 206,12 mln zł, jej EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją): 49,28 mln zł, a zysk operacyjny: 35,64 mln zł – wynika z konsensusu prognoz analityków odpytanych przez „Rz" (DB Securities, DM IDM SA, Ipopema Securities, ING Securities i UniCredit).
Niemożliwe jest oszacowanie dynamiki tych wyników, bo Cyfrowy nie podawał wyników TV Polsat w III kw. w 2010 r.