Polsat wypadnie lepiej na spadającym rynku

W słabym dla telewizji trzecim kwartale telewizyjna spółka Zygmunta Solorza-Żaka utrzymała ubiegłoroczne wpływy z reklam – uważają analitycy

Publikacja: 04.11.2011 03:09

Polsat wypadnie lepiej na spadającym rynku

Foto: Bloomberg

Zdaniem ekspertów na spadającym rynku reklamy telewizyjnej w III kw. telewizyjny biznes Polsatu wypadnie lepiej niż TVN, któremu analitycy wróżą spadek wpływów z reklam rok do roku. – Możliwe, że Polsat wykazał nawet lekki wzrost wpływów z reklamy. Najgorzej wśród największych nadawców wypadła na pewno TVP, która zawsze wypada najsłabiej, a w tym kwartale straciła też wieloletniego szefa biura reklamy – mówi Łukasz Wachełko, analityk DB Securities.

Jak szacowała dla „Rz" Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna Starlinka, III kw. w reklamie telewizyjnej był  „na bardzo małym, ale jednak minusie". Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities, szacował, że TVN odnotuje w III kw.

3-proc. spadek wpływów z reklamy telewizyjnej, a Polsat wypadnie lepiej niż rynek.

Przychody wchodzącej w skład Cyfrowego Polsatu telewizji Polsat w trzecim kwartale wyniosły 206,12 mln zł, jej EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją): 49,28 mln zł, a zysk operacyjny: 35,64 mln zł – wynika z konsensusu prognoz analityków odpytanych przez „Rz" (DB Securities, DM IDM SA, Ipopema Securities, ING Securities i UniCredit).

Niemożliwe jest oszacowanie dynamiki tych wyników, bo Cyfrowy  nie podawał wyników TV  Polsat w III kw. w 2010 r.

Reklama
Reklama

Słabe wyniki opublikuje zdaniem analityków TVN. Konsensus Agencji Reutera zakłada 341 mln zł straty netto (choć rok wcześniej spółka wykazała 61 mln zł zysku). To efekt przeszacowania długu TVN denominowanego w euro.

Piotr Janik, analityk KBC Securities, uważa, że TVN może się zdecydować na korektę prognoz tegorocznych wyników. Spółka podała po I półroczu, że jej EBITDA wyniesie w całym 2011 roku ok. 680 mln zł, a w 2012 roku: 770 mln zł. Warunkiem jest jednak m.in. wzrost rynku reklamy w 2011 roku w „wysokim jednocyfrowym tempie". – Zestaw założeń przyjęty przez zarząd TVN wydaje mi się w obecnej sytuacji mało realistyczny – uważa Sobiesław Pająk, analityk DM IDM SA. Jego zdaniem spółka może jednak obniżyć dopiero szacunki na przyszły rok.

Zdaniem ekspertów na spadającym rynku reklamy telewizyjnej w III kw. telewizyjny biznes Polsatu wypadnie lepiej niż TVN, któremu analitycy wróżą spadek wpływów z reklam rok do roku. – Możliwe, że Polsat wykazał nawet lekki wzrost wpływów z reklamy. Najgorzej wśród największych nadawców wypadła na pewno TVP, która zawsze wypada najsłabiej, a w tym kwartale straciła też wieloletniego szefa biura reklamy – mówi Łukasz Wachełko, analityk DB Securities.

Reklama
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama