To główny wniosek z najnowszego raportu Digital Life przeprowadzonego przez instytut TNS wśród 72 tys. internautów w 60 krajach. Niechęć wynika przede wszystkim ze źle przygotowanych kampanii w takich serwisach, jak Facebook, Google+ czy YouTube.

– Na rynkach rozwiniętych taka niechęć jest jeszcze większa i dotyczy średnio 57 proc. konsumentów. W efekcie nieodpowiednio przygotowane strategie działań internetowych generują niezliczone ilości „cyfrowych śmieci", od pozbawionych przyjaciół profili na Facebooku, po blogi, których nikt nie czyta – konstatują autorzy raportu.

59 proc. internautów w Polsce przyznaje, że sami wpisują w sieci uwagi na temat firm i marek. – W rezultacie powstaje ogromny szum informacyjny, który zaśmieca cyfrowy świat i bardzo utrudnia dążenia marek do zostania dostrzeżonym przez konsumentów. Wszystko to sprawia, że dialog z konsumentem w wirtualnym świecie staje się dużym wyzwaniem – podaje TNS OBOP.