Przychody grupy wyniosły w IV kwartale 335,9 mln z, o 1,4 proc. mniej niż rok wcześniej, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją): 29,9 mln zł (spadek o 43,4 proc .), a zysk netto: 9,7 proc. (spadek o 47 proc.).
Analitycy pytani przez „Rz" spodziewali się przychodów na poziomie 326,9 mln zł, EBITDA na poziomie 38,3 mln zł i 8,4 mln zł zysku netto.
W IV kwartale grupa dokonała odpisów aktualizacyjnych w łącznej wysokości 14,3 mln zł, które obciążyły jej wyniki za ten okres. Niższa od oczekiwanych przez analityków EBITDA może mieć związek m.in. z oszacowaniem wpływu tego zdarzenia na rezultaty firmy. - Pozytywny wpływ na zysk netto grupy w 4 kw. 2011 i w całym 2011 r. miała aktualizacja wyceny „opcji put" dla udziałowców niekontrolujących spółki Helios S.A. o kwotę 3,3 mln zł – podała Agora.
Zarząd nie wydał na razie żadnej rekomendacji w sprawie dywidendy za 2011 r. – Mamy swoją politykę dywidendową i póki co od niej nie odstępujemy, dotychczas niewypłacenie dywidendy zdarzyło się tylko raz, ale decyzję w tej sprawie podejmą akcjonariusze spółki – zapowiedział Piotr Niemczycki, prezes Agory, na porannej telekonferencji.
Grupa podała swoje prognozy dla rynku reklamy 2012. Szacuje jego tegoroczny wzrost na co najwyżej 0-3 proc. (wcześniej dom mediowy Starlink podał, że w tym roku wzrost wydatków na reklamę w Polsce może wynieść maksymalnie 2 proc.). - Internet pozostanie medium o najwyższej dynamice wzrostu, na poziomie około 9-12 proc. Wydatki na reklamę kinową będą rosły o około 3-6 proc. Wartość budżetów reklamowych realizowanych na nośnikach reklamy zewnętrznej wzrośnie o około 0-3 proc., natomiast wydatki na reklamę w telewizji i radio mogą wzrosnąć o około 0-3 proc. – podała grupa. Dzienniki odnotują spadek wpływów reklamowych o 14-17 proc., a czasopisma: o 6-9 proc.