Reklama
Rozwiń

Wyniki finansowe Agory

Mediowa grupa zamknęła 2011 rok spadkiem przychodów i zysków. Ale wypadła lepiej niż oczekiwali analitycy. W tym roku spodziewa się wzrostu rynku reklamy maksymalnie o 3 proc.

Publikacja: 27.02.2012 08:20

Wyniki finansowe Agory

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski KS Krzysztof Skłodowski

Przychody grupy wyniosły w IV kwartale 335,9 mln z, o 1,4 proc. mniej niż rok wcześniej, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją): 29,9 mln zł (spadek o 43,4 proc .), a zysk netto: 9,7 proc. (spadek o 47 proc.).

Analitycy pytani przez „Rz" spodziewali się przychodów na poziomie 326,9 mln zł, EBITDA na poziomie 38,3 mln zł i 8,4 mln zł zysku netto.

W IV kwartale grupa dokonała odpisów aktualizacyjnych w łącznej wysokości 14,3 mln zł, które obciążyły jej wyniki za ten okres. Niższa od oczekiwanych przez analityków EBITDA może mieć związek m.in. z oszacowaniem wpływu tego zdarzenia na rezultaty firmy. - Pozytywny wpływ na zysk netto grupy w 4 kw. 2011 i w całym 2011 r. miała aktualizacja wyceny „opcji put" dla udziałowców niekontrolujących spółki Helios S.A. o kwotę 3,3 mln zł – podała Agora.

Zarząd nie wydał na razie żadnej rekomendacji w sprawie dywidendy za 2011 r. – Mamy swoją politykę  dywidendową i póki co od niej nie odstępujemy, dotychczas niewypłacenie dywidendy zdarzyło się tylko raz, ale decyzję w tej sprawie podejmą akcjonariusze spółki – zapowiedział Piotr Niemczycki, prezes Agory, na porannej telekonferencji.

Grupa podała swoje prognozy dla rynku reklamy 2012. Szacuje jego tegoroczny wzrost na co najwyżej 0-3 proc. (wcześniej dom mediowy Starlink podał, że w tym roku wzrost wydatków na reklamę w Polsce może wynieść maksymalnie 2 proc.). - Internet pozostanie medium o najwyższej dynamice wzrostu, na poziomie około 9-12 proc. Wydatki na reklamę kinową będą rosły o około 3-6 proc. Wartość budżetów reklamowych realizowanych na nośnikach reklamy zewnętrznej wzrośnie o około 0-3 proc., natomiast wydatki na reklamę w telewizji i radio mogą wzrosnąć o około 0-3 proc. – podała grupa. Dzienniki odnotują spadek wpływów reklamowych o 14-17 proc., a czasopisma: o 6-9 proc.

Reklama
Reklama

Ubiegły rok zamknął się jej zdaniem wzrostem rynku reklamy o 1,5 proc., do 7,8 mld zł. – Jedyne media, których wpływy reklamowe rosły w czwartym kwartale 2011 r., to Internet i kino. Pozostałe odnotowały spadki – mówił Niemczycki.

Agora podtrzymała plany akwizycyjne. Na koniec 2011 roku miała na koncie 125,5 mln zł (o ok. jedną trzecią mniej niż rok wcześniej). – Jeśli tylko będą do przejęcia jakieś interesujące aktywa, pasujące do naszej strategii i portfolio, będziemy się nad nimi zastanawiali.

Z informacji „Rz" wynika, że Agora rozważa uruchomienie internetowego serwisu ze streakingiem muzyki. – Jeśli chodzi o muzykę w Internecie, to eksperymentujemy na tym polu. Takim przyczółkiem grupy jest w tym obszarze nasza platforma Tuba.fm. W zależności od tego, jak będzie się rozwijał ten serwis, będziemy podejmować decyzje o rozwijaniu tej działalności – powiedział Niemczycki. W sytuacji gdy reklamowe spadki dzienników mają być w tym roku dwucyfrowe, firma przygląda się możliwościom zamykania treści w Internecie. W Polsce wydawców chce zachęcić do stworzenia wspólnego systemu zamykania treści słowacka grupa Piano Media, z którą Agora, według naszych informacji, już rozmawiała. – Eksperymentowaliśmy już z zamykaniem treści w ubiegłym roku. Będziemy monitorowali ten rynek. Wszystko zależy od rachunku ekonomicznego i od tego czy bardziej będzie opłacalne zarabianie z reklam w Internecie czy też z opłat za treści – mówił Niemczycki.

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama