Oficjalni sponsorzy Euro 2012 są widoczni na billboardach czy w telewizji, ale eksperci od reklamy przyznają, że reklamowego szału związanego z Euro 2012 nie ma. W TVP jeszcze dzień przed mistrzostwami można było kupić reklamę przy meczu, choć nie tym z udziałem polskiej reprezentacji. – Sprzedaż czasu reklamowego jest ciągle w toku – przyznawała Joanna Stępień-Rogalińska, rzeczniczka TVP.

Powodem małego rozmachu reklamodawców są wysokie ceny reklam (30-sekundowy spot wyemitowany w piątek przed drugą połową meczu Polska – Grecja kosztował według cennika 277,7 tys. zł), ale i obawy o sytuację gospodarczą w strefie euro i w Polsce, które nakazują im zwiększoną kontrolę wydatków. – Drugi kwartał tego roku był okresem, gdy swoje wydatki na reklamę ograniczyli nawet oficjalni sponsorzy Euro 2012. W pierwszym kwartale zwiększyli swoje wydatki rok do roku o 20 proc., w drugim wyhamowali i to było zastanawiające – mówiła „Rz" Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna domu mediowego Starlink.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że 13 firm, które są oficjalnymi sponsorami Euro, do końca maja cennikowo wydało w tym roku łącznie na reklamę w telewizji ponad 514,4 mln zł. To suma przed odliczeniem rabatów, jakich telewizje udzielają reklamodawcom. W rzeczywistości wydatki mogły więc być znacznie mniejsze. Według tych danych najwięcej wydały na reklamę telewizyjną PTK Centertel (operator sieci Orange): 259,9 mln zł, Coca-Cola: 87,1 mln zł, Carlsberg Breweries: 55,4 mln zł, Grupa Lotte (właściciel E. Wedla): 30,2 mln zł oraz McDonalds: 28,4 mln zł.

Szału nie ma też na billboardach. Według Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wydatki sponsorów Euro 2012 na reklamę zewnętrzną w miesiącach poprzedzających start rozgrywek  nie odbiegały znacząco od przeciętnych wydatków tych firm.

Wyjątek stanowią mocniej promujące się Continental oraz Coca-Cola, która zamówiła największą kampanię na ulicznych tablicach od trzech lat. To sprawia, że jej nakłady na ten typ reklamy mogły być wyższe niż operatorów komórkowych, przeznaczających średnio w miesiącu na kampanie billboardowe 1 – 1,5 mln zł.