Lepiej niż przed rokiem sprzedawały się w kwietniu „Newsweek Polska" – o 44 proc. do 152,7 tys. egz., „Uważam Rze. Inaczej pisane" - o 8,7 proc. do 144,8 tys. egz., „Polityka" – o 3 proc. do 138,3 tys. egz., publikujący przedruki „Tygodnik Angora": o 1,1 proc. do 354,3 tys. egz., „Tygodnik Powszechny" : o 4,7 proc. do 25,1 tys. egz., oraz „Wprost" – o 18,7 proc. do 132,2 tys. egz.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazującego tzw. rozpowszechnianie płatne razem, pozostałe tytuły odnotowały spadki sprzedaży. Publikujące przedruki z prasy zagranicznej „Forum" straciło 8,5 proc. i sprzedawało średnio 16,7 tys. egz., wynik „Gazety Polskiej" obniżył się o 15,2 proc. do 69,3 tys. egz., Gościa Niedzielnego o 2,8 proc. do 154,5 tys., „Przeglądu" spadł o 0,3 proc. do 22,6 tys. egz., a „Przekroju": o 34 proc. do 28,3 tys. egz.
Zdaniem ekspertów, kolorowym magazynom, w tym także tygodnikom opinii, sprzyjać będzie przechodzenie na cyfrowe wydania, po które chętnie sięgają zupełnie inni czytelnicy niż dotychczas.
„Polityka", która uruchomiła niedawno cyfrową prenumeratę swojego tytułu dostępną w ramach jednej opłaty na wiele urządzeń, w miesiąc po jej starcie chwaliła się tysiącem prenumeratorów.