Jak podaje najnowszy raport IAB AdEx przygotowany przez AIB i PwC, wydatki na internetową reklamę wzrosły rok do roku o 9,3 proc. - Ogólny spadek wydatków na reklamę odcisnął jednak swoje piętno na strukturze wydatków w Internecie. Najbardziej odczuły to segmenty rynku bazujące na reklamie wizerunkowej, w przypadku której cięcia wydatków zawsze uwidaczniają się w pierwszej kolejności, a więc display (reklama graficzna – red.) i e-mail marketing – komentuje w raporcie Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska. Jak dodaje, wzrost wartości reklamy on-line to głównie efekt rosnących wydatków na ogłoszenia i reklamę w wyszukiwarkach. – Z trzech największych branż tradycyjnie inwestujących najwięcej w reklamę w Internecie, swoje wydatki zwiększyła jedynie branża motoryzacyjna; telekomunikacja i finanse je zredukowały – dodaje Kowalczyk. Aktywne reklamowo były natomiast sektory to nieruchomości, motoryzacja oraz turystyka i gastronomia.
Gros przychodów z reklamy internetowej w I kwartale wygenerowały reklama w wyszukiwarkach i graficzna (po 36 proc.), kolejne były ogłoszenia (20 proc.) oraz e-mailing (6 proc.).