Radio rośnie mimo kryzysu

Wpływy z tej, nieobecnej ciągle w Polsce, usługi będą na świecie najszybciej rosnącą grupą przychodów nadawców w ciągu najbliższych pięciu lat, wynika z prognoz PwC

Publikacja: 14.08.2012 02:58

Radio rośnie mimo kryzysu

Foto: Fotorzepa, Bartłomiej Kudowicz

Między 2011 a 2016 rokiem wpływy, jakie nadawcy zainkasują z tego tytułu, wzrosną z 2,8 mld dol. do prawie 4,5 mld dol.

W USA, gdzie tego typu nadawanie jest usługą powszechną, przychody z abonamentu za radio satelitarne zwiększą się z 75 mln dol. w 2011 roku do 121 mln dol. w 2016 roku.

– Radio satelitarne rozwiązuje na rynku problem m.in. ograniczeń zasięgu. Dzięki niemu podróżujący mogą słuchać lokalnych stacji, przemieszczając się po kraju, większy zasięg mają też niszowe stacje, których słuchacze mogą je odbierać satelitarnie bez reklam – podają analitycy PwC.

Globalnie całkowite wpływy radiowego rynku wzrosną między 2012 i 2016 r. z 49,6 mld dol. do 56,2 mld dol.

Mimo trudnej sytuacji w reklamie stabilny będzie także polski rynek radiowy, który w tym roku sięgnie według PwC 267 mln dol., ale za cztery lata dobije już do 279 mln dol.

– Radio w Polsce radzi sobie nieźle. Jest medium, które stosunkowo szybko można uruchomić i jest wykorzystywane często w krótkich kampaniach sprzedażowych – mówił „Rz" Piotr Borusiewicz, szef działu telewizyjnego w Universal McCann, według którego wpływy reklamowe radia w Polsce w tym roku wzrosną rok do roku o 3 proc.     —

Między 2011 a 2016 rokiem wpływy, jakie nadawcy zainkasują z tego tytułu, wzrosną z 2,8 mld dol. do prawie 4,5 mld dol.

W USA, gdzie tego typu nadawanie jest usługą powszechną, przychody z abonamentu za radio satelitarne zwiększą się z 75 mln dol. w 2011 roku do 121 mln dol. w 2016 roku.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju