Reklama
Rozwiń
Reklama

Radio rośnie mimo kryzysu

Wpływy z tej, nieobecnej ciągle w Polsce, usługi będą na świecie najszybciej rosnącą grupą przychodów nadawców w ciągu najbliższych pięciu lat, wynika z prognoz PwC

Publikacja: 14.08.2012 02:58

Radio rośnie mimo kryzysu

Foto: Fotorzepa, Bartłomiej Kudowicz

Między 2011 a 2016 rokiem wpływy, jakie nadawcy zainkasują z tego tytułu, wzrosną z 2,8 mld dol. do prawie 4,5 mld dol.

W USA, gdzie tego typu nadawanie jest usługą powszechną, przychody z abonamentu za radio satelitarne zwiększą się z 75 mln dol. w 2011 roku do 121 mln dol. w 2016 roku.

– Radio satelitarne rozwiązuje na rynku problem m.in. ograniczeń zasięgu. Dzięki niemu podróżujący mogą słuchać lokalnych stacji, przemieszczając się po kraju, większy zasięg mają też niszowe stacje, których słuchacze mogą je odbierać satelitarnie bez reklam – podają analitycy PwC.

Globalnie całkowite wpływy radiowego rynku wzrosną między 2012 i 2016 r. z 49,6 mld dol. do 56,2 mld dol.

Mimo trudnej sytuacji w reklamie stabilny będzie także polski rynek radiowy, który w tym roku sięgnie według PwC 267 mln dol., ale za cztery lata dobije już do 279 mln dol.

Reklama
Reklama

– Radio w Polsce radzi sobie nieźle. Jest medium, które stosunkowo szybko można uruchomić i jest wykorzystywane często w krótkich kampaniach sprzedażowych – mówił „Rz" Piotr Borusiewicz, szef działu telewizyjnego w Universal McCann, według którego wpływy reklamowe radia w Polsce w tym roku wzrosną rok do roku o 3 proc.     —

Między 2011 a 2016 rokiem wpływy, jakie nadawcy zainkasują z tego tytułu, wzrosną z 2,8 mld dol. do prawie 4,5 mld dol.

W USA, gdzie tego typu nadawanie jest usługą powszechną, przychody z abonamentu za radio satelitarne zwiększą się z 75 mln dol. w 2011 roku do 121 mln dol. w 2016 roku.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama