Porównywalne przychody TVN wyniosły w IV kwartale 456 mln zł, o 11 proc. mniej niż przed rokiem, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją –red.): 178mln zł (spadek o 5 proc.). Raportowane przychody mediowej grupy sięgnęły natomiast 456,7 mln zł (spadek rok do roku o 13 proc.), EBITDA : 139 mln zł (spadek o 29 proc.),a wynik netto: 469,8 mln zł. - Działalność zaniechana przyniosła zysk w wysokości 157 mln zł w czwartym kwartale, co wynika głównie z 197 mln zł niższego niż początkowo zakładano zysku z rozpoznania 32 proc. udziałów w nC+ - podał TVN.
Analitycy podkreślali wcześniej, że raportowany wynik TVN trudno przewidzieć. - Będzie obciążony dużymi kwotami na plus, ale to w znacznej części papierowe zyski - wycena platformy nC+ i odroczony podatek. Łącznie prawdopodobnie na ok. 600-700 mln zł – przewidywał Dominik Niszcz, analityk DM Reiffeisen Bank Polska.
Analitycy, których „Rz" pytała o prognozy wyników, spodziewali się porównywalnych przychodów TVN w IV kwartale na poziomie 465,86 mln zł, a wyniku operacyjnego w wysokości 157,2mln zł.
Mediowa grupa nie podała rekomendacji zarządu odnośnie dywidendy. – To może zawieść niektórych inwestorów, bo rynek oczekiwał dziś takiej informacji – napisał w porannym komentarzu Piotr Janik, szef działu analiz KBC Securities.
TVN podał także swoje przewidywania dla rynku reklamy telewizyjnej w Polsce. - Sądzę, że w 2013 roku nadal słabe otoczenie rynkowe i ograniczona widoczność doprowadzą do szacowanego spadku rynku reklamy telewizyjnej na średnim jednocyfrowym poziomie, a kluczowymi celami dla Zarządu jest obrona udziałów rynkowych i rentowności w segmencie telewizyjnym oraz dalszy rozwój działalności On-line TVN – napisał Markus Tellenbach, prezes TVN.