TVN: rynek reklamy wciąż na minusie

Mediowa grupa podała wyniki zgodne z oczekiwaniami i zapowiedziała, że spodziewa się „lepszych przychodów z reklamy niż wskazywałby na to rynek”

Publikacja: 28.02.2013 09:23

Porównywalne przychody TVN wyniosły w IV kwartale 456 mln zł, o 11 proc. mniej niż przed rokiem, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją –red.): 178mln zł (spadek o 5 proc.). Raportowane przychody mediowej grupy sięgnęły natomiast 456,7 mln zł (spadek rok do roku o 13 proc.), EBITDA : 139 mln zł (spadek o 29 proc.),a wynik netto: 469,8 mln zł. - Działalność zaniechana przyniosła zysk w wysokości 157 mln zł w czwartym kwartale, co wynika głównie z 197 mln zł niższego niż początkowo zakładano zysku z rozpoznania 32 proc. udziałów w nC+ - podał TVN.

Analitycy podkreślali wcześniej, że raportowany wynik TVN trudno przewidzieć. - Będzie obciążony dużymi kwotami na plus, ale to w znacznej części papierowe zyski - wycena platformy nC+ i odroczony podatek. Łącznie prawdopodobnie na ok. 600-700 mln zł – przewidywał Dominik Niszcz, analityk DM Reiffeisen Bank Polska.

Analitycy, których „Rz" pytała o prognozy wyników, spodziewali się porównywalnych przychodów TVN w IV kwartale na poziomie 465,86 mln zł, a wyniku operacyjnego w wysokości 157,2mln zł.

Mediowa grupa nie podała rekomendacji zarządu odnośnie dywidendy. – To może zawieść niektórych inwestorów, bo rynek oczekiwał dziś takiej informacji – napisał w porannym komentarzu Piotr Janik, szef działu analiz KBC Securities.

TVN podał także swoje przewidywania dla rynku reklamy telewizyjnej w Polsce. - Sądzę, że w 2013 roku nadal słabe otoczenie rynkowe i ograniczona widoczność doprowadzą do szacowanego spadku rynku reklamy telewizyjnej na średnim jednocyfrowym poziomie, a kluczowymi celami dla Zarządu jest obrona udziałów rynkowych i rentowności w segmencie telewizyjnym oraz dalszy rozwój działalności On-line TVN – napisał Markus Tellenbach, prezes TVN.

TVN podał też, że elastyczność bazy kosztowej Grupy TVN pozwala oczekiwać stabilizacji rentowności na poziomie porównywalnej EBITDA, co analitycy uznali za pozytywną wiadomość.

Dług netto TVN na koniec roku osiągnął 2 mld zł, dając wskaźnik długu netto do skorygowanej EBITDA na poziomie 4x. - Spadek zadłużenia netto oraz jego współczynnika do EBITDA, w porównaniu do wyników na koniec 2011, odzwierciedla głównie wpływ przychodów ze sprzedaży Onetu na poziom płynności Grupy TVN, która wyniosła 1,2 mld zł w gotówce i jej ekwiwalentach, depozytach bankowych i zastrzeżonej gotówce – podała grupa.

Porównywalne przychody TVN wyniosły w IV kwartale 456 mln zł, o 11 proc. mniej niż przed rokiem, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją –red.): 178mln zł (spadek o 5 proc.). Raportowane przychody mediowej grupy sięgnęły natomiast 456,7 mln zł (spadek rok do roku o 13 proc.), EBITDA : 139 mln zł (spadek o 29 proc.),a wynik netto: 469,8 mln zł. - Działalność zaniechana przyniosła zysk w wysokości 157 mln zł w czwartym kwartale, co wynika głównie z 197 mln zł niższego niż początkowo zakładano zysku z rozpoznania 32 proc. udziałów w nC+ - podał TVN.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie