W ramach uwspólniania działań sprzedażowych i usługowych oraz stworzenia nowej strategii i komunikacji marketingowej trzy firmy powiązane z mediowo-telekomunikacyjnym imperium Zygmunta Solorza-Żaka wybiorą jedną agencję reklamową – podał branżowy newsletter Presserwis.
Operator sieci komórkowej Plus – Polkomtel – oraz platforma satelitarna Cyfrowy Polsat już współoferują swoje usługi. Invest-Bank (Zygmunt Solorz-Żak współkontroluje go poprzez spółki Karswell Ltd. i Delas Holdings Ltd.) korzysta z punktów sprzedaży Cyfrowego Polsatu – sprzedaje w nich swoje usługi.
Do wybranych agencji na rynku trafiło już podobno zaproszenie do zaoferowania usług tym trzem firmom jednocześnie. Presserwis nie podaje nazw wybranych przez firmy Solorza-Żaka firm.
Markę Plus aktualnie obsługują agencje 3030 z grupy Y&R oraz Change Integrated z Group One. Cyfrowy Polsat współpracuje w tym zakresie z agencją Grey, a Invest-Bank – z agencją Schulz Brand Friendly.
Rywalizacja między firmami może być spora, bo zarówno Pokomtel, jak i Cyfrowy Polsat to jedne z największych firm w swoich sektorach. A sektor telekomunikacyjny jest jednym z tradycyjnie najsilniejszych reklamowo w Polsce. Według danych domu mediowego Starlink w ubiegłym roku firmy telekomunikacyjne tylko na same kampanie reklamowe wydały netto (po odliczeniu rabatów, jakich udzieliły im poszczególne media) 841,4 mln zł.